احتمال تحریم فیس بوک و شبکه های اجتماعی در مجارستان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به نظر می رسد وزارت دادگستری مجارستان تصمیم دارد در واکنش به حذف دیدگاه های محافظه کارانه در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، آنها را تحریم کند.

احتمال تحریم فیس بوک و شبکه های اجتماعی در مجارستان

جودیت وارگا وزیر دادگستری مجارستان روز گذشته از احتمال تحریم شبکه های اجتماعی به دلیل سوءاستفاده های سازمان یافته از آزادی بیان اطلاع داد.

او گفت در هفته جاری با سازمان نظارت بر رقابت مجارستان ملاقات می نماید تا جریمه ای احتمالی برای فعالیت های تجاری غیرعادلانه را آنالیز کند. علاوه بر آن وارگا با کمیته آزادی دیجیتال این کشور نیز ملاقات خواهد نمود.

بسیاری از مقامات دولت مجارستان از کوشش های شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک برای محدود کردن دیدگاه های محافظه کارانه در پلتفرم هایشان گله دارند.

وارگا در یک پست فیس بوکی نوشت: شادوبن به معنای اقدام پنهانی تهیه نمایندگان شبکه های اجتماعی برای مقاصد سیاسی است که در نتیجه، قابلیت دیدن و دسترسی به پروفایل کاربر بدون اطلاع او محدود می گردد. فیس بوک برای محدود کردن دیدگاه های محافظه کارانه قابلیت مشاهده پست های این کاربران را نیز محدودتر می نماید. من نیز شخصاً این رفتار را تجربه نموده ام.

فیس بوک تا به امروز در این باره واکنشی نشان نداده است.

سخنان وارگا در حالی بیان می گردد که لهستان نیز از یک اقدام قانونی احتمالی علیه شبکه های اجتماعی اطلاع داده است. وزیر دادگستری این کشور نیز اعلام نموده شرکت هایی که پست ها را با ادعای اهانت آمیز بودن، حذف می نمایند با جریمه روبرو خواهند شد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 383

به "احتمال تحریم فیس بوک و شبکه های اجتماعی در مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تحریم فیس بوک و شبکه های اجتماعی در مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید