اردوغان: تغییر قدرت در ارمنستان باید از سوی مردم باشد نه ارتش

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رئیس جمهوری ترکیه امروز (آدینه) در صحبتی علیه کودتاها گفت، هرگونه تصمیم برای تغییر قدرت در ارمنستان باید از سوی مردم باشد نه ارتش.

اردوغان: تغییر قدرت در ارمنستان باید از سوی مردم باشد نه ارتش

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: ما مخالف هرگونه کودتایی هستیم. مداخله ارتش در سیاست غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اوضاع پیش آمده در ارمنستان گفت: اگر احتیاج به تغییر دولتی باشد، باید آن را به دست مردم ارمنستان سپرد. این به مردم ارمنستان بستگی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: مردم ارمنستان از دولت کنونی خسته شده اند. خودشان باید تصمیم بگیرند که چه تغییری باید رخ دهد نه ارتش.

بحران سیاسی پس از آن در ارمنستان رخ داد که معاون ستاد کل ارتش ارمنستان اظهار نظر جنجالی نیکول پاشینیان، نخست وزیر در خصوص شکست احتمالی موشک های اسکندر روسیه در جریان درگیری در قره باغ را مورد تمسخر قرار داد.

این مساله باعث شد تا تعدادی از ارتش اخراج شوند. نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای استعفای پاشینیان را خواهان شدند اما نخست وزیر این اقدام را یک اقدام کودتا دانست و از هواداران خود خواست که به خیابان ها بیایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 418

به "اردوغان: تغییر قدرت در ارمنستان باید از سوی مردم باشد نه ارتش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: تغییر قدرت در ارمنستان باید از سوی مردم باشد نه ارتش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید