استیصال پنس از پاسخ به انتقادهای کرونایی خبرنگاران

به گزارش کیوسک خبری آشنا، معاون اول ترامپ که پس از 2 ماه، نخستین نشست خبری کارگروه مبارزه با کرونا را برگزار کرد، با سوالات متعدد خبرنگاران در چرایی برگزاری گردهمایی انتخاباتی ترامپ بدون رعایت پروتکل های بهداشتی روبرو شد که پاسخی برای آن نداشت.

استیصال پنس از پاسخ به انتقادهای کرونایی خبرنگاران

نگران کننده شدن شرایط کرونا در آمریکا، مایک پنس و مقامات بهداشتی این کشور را به مقابل دوربین های رسانه ها آورد اما آنچه مورد توجه قرار گرفت، انتقاد خبرنگاران از گردهمایی انتخاباتی به آمریکا عظمت ببخشیم در بحبوحه همه گیری کرونا بود.

سوال این بود که چرا در این گردهمایی، توصیه های همین مقامات بهداشتی که اکنون در کنار او ایستاده اند اعم از رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک صورت توجه نمی شود که از مردم می خواهد آن را اجرا کنند.

یکی از آنها پرسید: مبارزات انتخاباتی شما 2 راهپیمایی گسترده برگزار کرده است، هیچگونه دوری اجتماعی و استفاده از ماسک انجام نشده است؛ حتی دکتر (آنتونی) فاوچی درباره خودداری از اجتماع بزرگ صحبت کرده است. آیا می توانید بگویید که چرا این کار را ادامه می دهید؟

خبرنگار دیگری در ادامه گفت: به نظر می رسد مانند این است که شما می گویید همانطور که می گوییم انجام دهید نه همانطور که ما انجام می دهیم.

مایک پنس تنها پاسخی که به این سوال های انتقادی پاسخ داد این بود که آزادی بیان و حق اجتماع مسالمت آمیز در قانون اساسی ما تقدیس شده است.

او سعی کرد با این پاسخ، عملکرد کارزار انتخاباتی رئیس جمهوری آمریکا را توجیه کند که در داخل سالن، با تعداد زیاد و بدون در نظر دریافت توصیه های مقامات فدرال درباره کووید-19 در اوکلاهاما و آریزونا گردهمایی برگزار کرد.

معاون اول ترامپ که شریک انتخاباتی او هم محسوب می شود، افزود: ما در پاییز پیش رو یک انتخابات داریم. من و رئیس جمهوری ترامپ باور داریم که گام های مناسبی برداریم، همانگونه که در این نشست های اخیر، حاضران مورد بررسی قرار دریافتد و بهترین مشاوره را به مردم ارائه دادیم.

پنس اظهار کرد: در عین حال می خواهیم که مردم آزادانه در این فرایند سیاسی مشارکت داشته باشند و ما به آن احترام می گذاریم.

میهمانان کاخ سفید در شرایطی به دنبال برگزاری گردهمایی های حضوری هستند که موارد جدید کووید-19 در سه ایالت پرجمعیت کشور کالیفرنیا، فلوریدا و تگزاس و دیگر ایالت های این کشور در روز پنج شنبه افزایش یافت و در یک روز موارد ابتلا از 30 هزار نفر هم گذشت.

ترامپ و تیم انتخاباتی او بارها جو بایدن و دموکرات ها را به خاطر ادامه فعالیت های انتخاباتی مجازی مورد نکوهش قرار دادند که با افزایش تعداد بیماران ناشی از کرونا در 25 ایالت این کشور، انتقادها بار دیگر متوجه هیات حاکمه کاخ سفید شد.

انتخابات آمریکا قرار است در 13 آبان امسال برگزار شود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 25

به "استیصال پنس از پاسخ به انتقادهای کرونایی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیصال پنس از پاسخ به انتقادهای کرونایی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید