افزایش 100 برابری اثربخشی داروی رمدسیویر ضدکرونا با فرمولاسیون نانویی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، یکی از شرکت های فعال در حوزه فناوری نانو با استفاده از فناوری نانو فرمولاسیون جدیدی برای رمدسیویر ارائه نموده که اثربخشی رمدسیویر را 100 برابر افزایش داده و امکان استفاده از آن را نیز تسهیل نموده است.

افزایش 100 برابری اثربخشی داروی رمدسیویر ضدکرونا با فرمولاسیون نانویی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت استرافارما (Starpharma) اعلام نمود که از فناوری رهایش داروی جدید خود موسوم به DEP ® برای فراوری نسخه بادوام تر و قابل انحلال در آب داروی رمدسیویر استفاده نموده است.

رمدسیویر یک داروی ضدویروسی بوده که توسط شرکت گیلد (Gilead) توسعه یافته است و در حال حاضر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در مراحل حاد بیماری بوده و در بیمارستان بستری هستند، تایید شده است.

رمدیسویر دارای خاصیت ضدویروسی وسیعی بوده و در حال حاضر به دلیل انحلال بسیار کم در آب، به صورت تزریقی تجویز می گردد.

اما با استفاده از این فناوری نانوذره ای شرکت استرافارما، قابلیت انحلال در آب داروی رمدسیویر افزایش قابل توجهی پیدا نموده و این فرمولاسیون نانویی منجر به رهایش کنترل شده رمدسیویر شده است که با این کار می توان توالی استفاده از این دارو را کاهش داد و احتیاج به بستری شدن در بیمارستان نباشد.

با استفاده از فرمولاسیون نانویی، داروی رمدسیویر مجهز به DEP ®، دارای اثربخشی 100 برابر بیشتر از نمونه استاندارد است. از مزیت های دیگر این فرمولاسیون می توان به امکان تزریق زیرپوست به جای تزریق داخل وریدی اشاره نمود که با این کار احتیاج به بستری شدن بیمار در بیمارستان را کاهش می دهد.

جکی فیرلی، مدیرعامل شرکت استرافارما در این باره گفت: درحال حاضر گزینه های بسیار محدودی برای درمان کرونا وجود دارد. شرکت استرافارما به صورت فعال روی برنامه های توسعه ای درمان این بیماری کار می نماید. در نهایت، فناوری DEP ® که به صورت اختصاصی در اختیار استرافارما قرار گرفته است برای بهبود اثربخشی داروی رمدیسویر استفاده شده و احتیاج به تزریق مکرر این دارو به بیماران کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: تزریق زیرپوست به جای تزریق داخل وریدی این امکان را به پزشکان می دهد که فرآیند درمان را در بیرون از بیمارستان بتوانند دنبال نمایند، بنابراین در کشور هایی که زیرساخت های پزشکی قوی ندارند، درمان کرونا با این دارو ساده تر انجام می گردد. این فرمولاسیون جدید احتیاج به بستری شدن بیمار را کاهش می دهد.

لازم به ذکر است؛ این دومین دستاورد شرکت استرافارما برای یاری به درمان کرونا است؛ پیش از این، اسپری بینی با خاصیت ضدویروسی توسط این شرکت توسعه یافته بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 300

به "افزایش 100 برابری اثربخشی داروی رمدسیویر ضدکرونا با فرمولاسیون نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 100 برابری اثربخشی داروی رمدسیویر ضدکرونا با فرمولاسیون نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید