اندرو شی یر: سیاست های مهاجرتی کانادا نباید از سوی دیگران دیکته گردد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، اندرو شی یر (Andrew Scheer)، رهبر حزب محافظه کار کانادا، از جاستین ترودو خواسته است سند تعهدنامه مهاجرت سازمان ملل را امضا نکند. اندرو شی یر معتقد است سیاست های مهاجرتی کانادا نباید در قید توافقنامه ای بین المللی باشد.

اندرو شی یر: سیاست های مهاجرتی کانادا نباید از سوی دیگران دیکته گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش گلوبال نیوز، اندرو شی یر در نشست خبری خود اضافه نمود: کانادایی ها می خواهند دولت خودشان و نه سازمان های خارجی، سیستم مهاجرتی ما را اداره کند. سیستمی که بر اساس نظم و مهربانی و عدالت شکل گرفته است. از نخست وزیر بخواهید که تعهدنامه مهاجرت سازمان ملل را امضا نکند.

متن تعهدنامه مهاجرت امن، منظم و قانونمند در ماه ژوئیه سال جاری تهیه شد و قرار است هفته آینده در مراکش به اجرا در آید. این تعهدنامه اولین سند بین المللی نوشته شده بر سر موضوع مهاجرت جهانی است. بیست و سه بند در این تعهدنامه در نظر گرفته شده که شامل مواردی چون کوشش های ثبات بخش در کشورهایی با مهاجرت بالا، محافظت از مهاجران در حین حرکت و پذیرش در کشورهای مقصد است.

این تعهدنامه هرچند کشورها را به اجرایی کردن مفاد ملزوم نمی کند اما با واکنش های جنجالی رو به رو شده است. ایالات متحده آمریکا از امضای این تعهدنامه سر باز زده، استرالیا خود را کنار کشیده و دست کم شش عضو اتحادیه اروپا آن را نقد نموده اند.

جاستین ترودو گفته های اندرو شی یر را رد نموده و گفته است که دولت مصمم است سیستم مهاجرتی امن و سالمی فراهم کند. ما همچنان به مسئله مهاجرت پایبند هستیم، زیرا می دانیم که گوناگونی و تنوع، منبع قدرت است و استقبال با اغوش باز از مهاجرانی از تمام جهان، کانادا را قدرتمند می سازد و جهان به چنین روینمودهایی نیاز دارد.

این در حالی است که اندرو شی یر در گفتگوی خبری خود ادعا نموده بود امضای تعهدنامه مهاجرت سازمان ملل استقلال کانادا را به مخاطره می اندازد. بر اساس گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، مهاجران و پناهندگانی که طی دو سال اخیر به شکل غیرمعمول از مرز ایالات متحده وارد کانادا شده اند، سرانه چهارده هزار دلار برای دولت کانادا هزینه ایجاد می نمایند. گروهی از سیاستمداران این روش مهاجرت را غیرقانونی می دانند. در حالی که بعضی دیگر، مهاجرت به روش رد شدن از مرز و درخواست پناهندگی دادن را قانونی دانسته و اینگونه پناهندگان را، مهاجران فاقد مدرک لقب داده اند.

طبق قوانین بین المللی، پناهندگان باید در نخستین کشور امن بعد از خروج از کشورشان، درخواست پناهندگی بدهند.

همچنین بخوانید:

  • مهاجران و اختلال اضطراب
  • رضا پارسانژاد: نسل اول مهاجران برای ورود به بازار کار مشکل دارد

اندرو شی یر جاستین ترودو رهبر حزب محافظه کار کانادا کانادا مهاجر غیرقانونی مهاجر فاقد مدرک مهاجرت

منبع: مداد
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 156

به "اندرو شی یر: سیاست های مهاجرتی کانادا نباید از سوی دیگران دیکته گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اندرو شی یر: سیاست های مهاجرتی کانادا نباید از سوی دیگران دیکته گردد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندرو شی یر: سیاست های مهاجرتی کانادا نباید از سوی دیگران دیکته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید