بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان بابت داروهای کرونا

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تامین هزینه داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید، یک چالش مهم این مجموعه است و هم اکنون بیش از 140میلیارد تومان به شرکت های دارویی بدهکاریم.

بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان بابت داروهای کرونا

به گزارش خبرنگاران هرمزگان،رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تامین هزینه داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید، یک چالش مهم این مجموعه است و هم اکنون بیش از 140میلیارد تومان به شرکت های دارویی بدهکاریم.

دکتر حسین فرشیدی افزود: با وجود تمام مسائل، اجازه ندادیم این موضوع خللی در فرایند درمان بیماران ایجاد کند.

وی ادامه داد: هر ویال داروی رمدسیویر 650هزار تومان قیمت دارد و به هر بیمار باید در صورت تشخیص پزشک، 6ویال از این دارو تزریق گردد.

دکتر فرشیدی افزود: فقط در یک ماه گذشته 15هزار ویال از این دارو در استان مصرف شده که هزینه آن نزدیک به 10میلیارد تومان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارکرد: هم اکنون روزانه بین 700تا 800ویال از این دارو استفاده می گردد و با توجه به فرایند افزایش بیماران بستری ناشی از کرونا در استان برای تیر و مردادماه، حدود 60هزار ویال از این دارو مورد نیاز است که هزینه آن حدود 40میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته وی در بیشتر موارد این داروها به صورت اعتباری از شرکت های دارویی خریداری می گردد تا بعد از دریافت مطالبات از بیمه ها، بدهکاری ها پرداخت گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان رقم مطالبات از بیمه های تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح در استان را حدود 130میلیارد تومان گفت که 80میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بیمه سلامت است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 642

به "بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان بابت داروهای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی 140 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان بابت داروهای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید