خبرنگاران اکتشاف سنگ آهن در3 گستره معدنی بزرگ اصفهان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران- خبرنگاران- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از اجرای عملیات اکتشاف سنگ آهن در سه گستره بزرگ معدنی در اصفهان برای رفع نیاز واحدهای فولادی این خطه خبر داد.

خبرنگاران اکتشاف سنگ آهن در3 گستره معدنی بزرگ اصفهان

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، رضا جدیدی افزود: اکتشاف سنگ آهن توسط سازمان زمین شناسی برای رفع نیاز و تامین مواد اولیه صنایع فولادی استان اصفهان در قالب یک طرح و قرارداد مشارکتی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی به اکتشاف سنگ آهن در سه گستره معدنی به وسعت 150 هزار کیلومتر مربع در اصفهان برای مجتمع های فولادی این استان پرداخته است، افزود: به نتایج خوبی در 6 ماه اخیر در این زمینه رسیدیم و امید است دستاوردهای آن تا انتها سال ارائه شود.

جدیدی، با اشاره به اینکه یکی از این گستره ها حدود 110 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، گفت: مطالعات اولیه درباره این گستره ها در قرارداد با مجتمع های فولادی اصفهان انجام شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین شناسی با بیان اینکه این قرارداد که در زمان حاضر فقط برای اکتشاف سنگ آهن است، روش جدیدی به منظور اجرای طرح های مشترک و حفظ منابع بنگاه های اقتصادی است، گفت: این ذخائر اکتشافی تا به مرحله بعد و بهره برداری برسد به بازه زمانی 2 تا پنج سال نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان زمین شناسی در منطقه خاورمیانه، قطب علمی بشمار می آید و همکاری خوبی با جهان دارد، افزود: این سازمان به منظور بومی شناسی و ارتقای علمی زمین شناسی، برنامه های ترویجی را در همکاری با دانشگاه ها و موسسه های خصوصی در دستور کار دارد.

جدیدی، همچنین از تعریف پروژه مدیریت و پایش ذخایرمعدنی کشور برای برخی مواد معدنی با هدف آینده نگری و برنامه ریزی اکتشاف تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها خبر داد و گفت: بررسی و پایش ذخایر سنگ آهن کشور در زمره یکی از این موادمعدنی است که امسال اجرایی خواهد شد.

استان اصفهان دارای بزرگترین مجتمع ها و کارخانه های فولادی کشور است که تامین ماده اولیه سنگ آهن یکی از مسائل و دغدغه های اصلی آنها در شرایط کنونی است.

به گزارش خبرنگاران، بررسی عملکرد سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور حاکی از تحقق کامل اهداف این سازمان در سال 99 به ویژه شناسایی و پی جویی 123 هزار کیلومتر مربعی و عملکرد حدود 107 درصدی در این بخش است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 513

به "خبرنگاران اکتشاف سنگ آهن در3 گستره معدنی بزرگ اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اکتشاف سنگ آهن در3 گستره معدنی بزرگ اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید