خبرنگاران دولت ژاپن ورود تجار و دانشجویان خارجی به کشور را تسهیل می نماید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران - خبرنگاران - تارنمای ان اچ کی ژاپن روز چهارشنبه نوشت: دولت ژاپن میخواهد از شروع ماه اکتبر (فردا 10مهر) محدودیت های ورود اتباع همه کشورها و مناطق دنیا به ژاپن را تسهیل کند تا دانشجویان و تجار خارجی بتوانند به راحتی وارد این کشور شوند.

خبرنگاران دولت ژاپن ورود تجار و دانشجویان خارجی به کشور را تسهیل می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

این تارنما با اشاره به اینکه دولت ژاپن خوستار حمایت از دانشجویان خارجی در این کشور شد نوشت: شیوع و همه گیری ویروس کرونا بر زندگی تمام افراد دنیا تاثیر داشته است در این میان دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی بیش از دیگر اقشار در شرایط آشفته ای قرار گرفته اند؛ به همین دلیل وزیر آموزش ژاپن با پیشنهاد برگزاری کلاس های فوق برنامه خواهان حمایت دانشگاه ها از دانشجویان خارجی این کشور شد.

شیوع کرونا باعث آشفتگی صدها هزار دانشجو به ویژه دانشجویان خارجی در ژاپن شده است؛ کلاس ها و سخنرانی ها به صورت آنلاین برگزار می گردد و مشاغل پاره وقتی که کمکی برای تامین زندگی دانشجویان بود از بین رفته است و درآمد بسیاری از آنان کاهش یافته است.

این ویروس کشنده که طبق گزارشات منشاء آن شهر ووهان چین بود و به سرعت در تمام دنیا منتشر شد، باعث شده است تا حدود 20 درصد از این دانشجویان ترک تحصیل نمایند که این آمار برای دانشجویان خارجی بیشتر است.

طبق نظرسنجی سال 2019 بر روی 7 هزار دانشجوی خارجی که توسط سازمان خدمات دانشجویی ژاپن صورت گرفته است، 75.8 درصد از پاسخ دهندگان شغل نیمه وقت داشتند و از این تعداد، 41.8 درصد در رستوران ها مشغول به کار بودند.

اواسط بهار امسال، دانشجویان ژاپنی از حدود 100 دانشگاه در سراسر این کشور کمپین های جمع آوری امضا را شروع کردند که بر اساس آن خواهان کاهش شهریه و سایر هزینه ها از مدارس و دانشگاه های خود شدند.

اخیر هاگیودا کو ایچی وزیر آموزش ژاپن نیز از دانشگاه ها خواست تا به دانشجویان خارجی فرصت شرکت در کلاس های فوق برنامه به منظور جبران فرصت های از دست رفته به علت همه گیری دنیای ویروس کرونا، داده گردد.

دولت ژاپن تصمیم دارد از اوایل اکتبر (اواسط مهر) محدودیت های ورود برای اتباع تمام کشورها به کشور را تسهیل کند و در واقع دانشجویان و تجار خارجی نیز مشمول این کاهش محدودیت ها خواهند بود.

همه گیری دنیای ویروس کرونا باعث شده است که شرکت دانشجویان خارجی در کلاس های درس دانشگاهای ژاپن با تاخیر روبرو گردد.

هاگیودا روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت که از دانشگاه ها خواهد خواست تا به دانشجویان خارجی دروس تکمیلی و حمایت های دیگر ارائه دهند؛ گرچه چنین اقداماتی ممکن است بار مضاعفی بر دوش دانشگاه ها وارد کند.

وی اضافه کرد که وزارت آموزش ژاپن از کوشش های خردمندانه ای همچون برگزاری کلاس های آنلاین، به وسیله پوشش هزینه های برقراری ارتباط حمایت می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 177

به "خبرنگاران دولت ژاپن ورود تجار و دانشجویان خارجی به کشور را تسهیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت ژاپن ورود تجار و دانشجویان خارجی به کشور را تسهیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید