خبرنگاران عملیات اجرایی ساخت واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سیمرغ شروع شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، ساری - خبرنگاران - همزمان با پنجمین روز از هفته دولت فاز نخست طرح ساخت فراوری و پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت 300 تن گوشت و 10 تن خاویار در شهرستان سیمرغ شروع شد.

خبرنگاران عملیات اجرایی ساخت واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سیمرغ شروع شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شیلات مازندران، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات استان به رتبه نخست استان در پرورش و فراوری گوشت و خاویار در کشور اشاره نمود و گفت: این طرح سبب افزایش فراوری و پرورش ماهیان خاویاری در استان می گردد.

وی با شرح این که در این طرح از تجهیزات نوین آبزی پروری برای بهره برداری حداکثری از آب استفاده می گردد، بیان داشت: این طرح در زمینی به مساحت 11 هکتار مشتمل بر واحدهای پرورش ماهیان خاویاری، فرآوری و بسته بندی گوشت و خاویار، فراوری خوراک آبزیان، کشت آکواپونیک و بسته بندی و کود ارگانیک از پساب حاصله احداث خواهد شد.

وی فراوریات شیلاتی را یکی از مهم ترین بستری های مالی استان دانست که باید در امسال جهش قابل توجهی را داشته باشد ، بیان داشت: تسریع در اتمام پایانه صادراتی شیلاتی از اولویت ها است.

بر اساس آمار شیلات مازندران سال گذشته یک هزارو 253کیلوگرم خاویار پرورشی، 54 تن گوشت خاویاری ، 9هزارو 875 تن ماهی پرورشی تازه، 54تن ماهی قزل آلای منجمد، یک هزار و 250 تن خورام آبزیان و پنج تن نیز کنسرو ماهی صادر شده است.

مازندران سه هزار و 330 واحد آبزی پروری دارد که 276 واحد آن مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و 14 واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه فراوری ماهیان گرم آبی فعالیت دارند .

سفید، کپور، آزاد (فیتوفاک) انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 140

به "خبرنگاران عملیات اجرایی ساخت واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سیمرغ شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات اجرایی ساخت واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سیمرغ شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید