خبرنگاران عوامل برداشت غلات در مشهد غربالگری کرونا می شوند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مشهد- خبرنگاران- معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت:عوامل و دست اندرکاران برداشت و مراکز خرید گندم، جو و کلزا در این شهرستان تحت غربالگری ویروس کرونا قرار می گیرند.

خبرنگاران عوامل برداشت غلات در مشهد غربالگری کرونا می شوند

امید طهماسبی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در مشهد و حضور عوامل برداشت شامل کمباین ها و مامورین خرید در مراکز خرید، عملیات غربالگری ویروس کرونا برای آنان انجام می گردد.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از ایجاد زمینه ابتلا به بیماری کرونا و برای ارتقای سلامت عمومی شهروندان تمامی کمباین دارانی که برای فعالیت در فصل برداشت گندم وارد این شهرستان می شوند، به صورت اصولی ساماندهی می گردند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: برای پایش سلامت کمباین داران در شهرستان مشهد به نحوی اقدام می گردد که قبل از صدور مجوز ورود و فعالیت در حوزه کشاورزی این شهرستان، مکلف به داشتن گواهی سلامت و کارت تردد باشند و در مبدأ نیز کمباین و سایر ادوات خود را ضدعفونی نمایند.

وی اضافه نمود: کمباین داران در مبادی ورودی نیز توسط گروه های مستقر تب سنجی می شوند و برای کنترل و پایش آنان در مدت حضور در شهرستان، لیست مشخصات کمباین داران و گروه همراه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

طهماسبی زاده ادامه داد: سلامت کمباین داران در مدت حضور در محدوده شهرستان به صورت مستمر از سوی تیم تلفیقی دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی نظارت می شوند تا ضمن انجام اقدام های مرتبط با برداشت محصولات و ارائه خدمات به کشاورزان، دغدغه ای برای سلامت شهرستان به وجود نیاید.

وی گفت: برای برداشت محصول در این شهرستان بیش از 130 دستگاه کمباین در نظر گرفته شده که از این تعداد 28 دستگاه بومی و مابقی کمباین مهاجر از استان های همجوار هستند.

هم اکنون 92 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی شهرستان مشهد تحت حفاظت جهاد کشاورزی این شهرستان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 45

به "خبرنگاران عوامل برداشت غلات در مشهد غربالگری کرونا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عوامل برداشت غلات در مشهد غربالگری کرونا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید