دولت نقشه راه گردشگری ایران را تصویب کرد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران: هیات دولت در جلسه عصر دیروز خود که به ریاست حسن روحانی رییس جمهوری برگزار گشت، سند راهبردی توسعه گردشگری را که نقشه راه گردشگری ایران است تصویب کرد.

دولت نقشه راه گردشگری ایران را تصویب کرد

سایت دولت بیان نمود که هیات وزیران سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را در جلسه دیروز خود و به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تصویب رساند.

سند راهبردی توسعه گردشگری کشور با چشم انداز ایجاد چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکرد بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری و با همکاری دستگاه های اجرایی، اساتید دانشگاه و فعالان بخش خصوصی تهیه و تدوین شد و بر عناصر مؤثر بخش گردشگری مانند مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب و کار این حوزه، زیرساخت های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ سازی، مسائل مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی تمرکز دارد.

تعیین شدن خطوط کلان سیاستی، براساس گلوگاه های اصلی حوزه گردشگری کشور، ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، پیاده سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره وری و توسعه و همچنین دستیابی به شاخص های رقابت پذیری سفر و گردشگری (توانمندسازی محیط، سیاست های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی) از اهداف کلی سند راهبردی توسعه گردشگری است که دیروز به تصویب هیات وزیران رسید.

در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، مدل سیاستگذاری فرایندی مورد استفاده قرار گرفته و جامع نگری در حوزه گردشگری از مسائل محیط زیستی تا شبکه گردشگری کشور، توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در یکصد سال اخیر از دیگر مزیت های سند راهبردی گردشگری کشور است.

لازم به ذکر است سند راهبردی توسعه گردشگری کشور که از آن با عنوان نقشه راه گردشگری نیز یاد می نمایند با سه سال تاخیر در اجرای برنامه ششم توسعه به تصویب دولت رسیده است و براساس آنچه ایسنا نیز اعلام نموده است، این سند باید در ابتدای برنامه ششم توسعه در سال 96 نهایی و تصویب می شد. اما با 3 سال تاخیر در سال 98 آماده شد و اکنون در اواسط سال 99 به تصویب هیات وزیران رسیده است.

منبع: صدای میراث
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 67

به "دولت نقشه راه گردشگری ایران را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نقشه راه گردشگری ایران را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید