رکورد های مهم تاریخ لیگ برتر در دستان گلر نیمکت نشین پرسپولیس

به گزارش کیوسک خبری آشنا، در ملاقات پرسپولیس با مس رفسنجان با توجه به محرومیت حامد لک، این فرصت نصیب بوژیدار رادوشوویچ شد که برای نخستین بار در این فصل برای پرسپولیس بازی کند. رادو اولین دروازه بان و تنها بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس است که 5 دوره متوالی برای این تیم بازی نموده است، ولی این بازیکن به جز فصل پیش که کمی بیشتر فرصت بازی پیدا کرد، اکثراً دروازه بان ذخیره پرسپولیس بوده است. ملاقات با مس رفسنجان سی و یکمین بازی گلر کروات پرسپولیس در لیگ برتر است و از این نظر تعداد بازی رادو به حدی رسیده است که در رکورد های تاریخ لیگ برتر گنجانده گردد. این بازیکن اکثراً نیمکت نشین رکورد های مهمی را در ادوار بازی ها به نام خود ثبت نموده است. حدنصاب هایی که بازیکنانی که بیش از 30 بازی در لیگ برتر انجام داده اند، در نظر گرفته شده است.

رکورد های مهم تاریخ لیگ برتر در دستان گلر نیمکت نشین پرسپولیس

رکورد بیشترین درصد پیروزی

بوژیدار رادوشوویچ به همراه پرسپولیس در بازی با مس رفسنجان به یک برد دیگر دست یافت تا تعداد پیروزی هایش در ادوار بازی ها به عدد 23 برسد. این بازیکن در 74 درصد بازی هایی که حضور داشته، به پیروزی رسیده و با اختلاف بهترین آمار را در تاریخ لیگ برتر دارد.

جواهیر سوکای مهاجم آلبانیایی تبار سپاهان با 61 درصد پیروزی، در رتبه دوم جای دارد. نکته جالب اینکه بازیکنان فصول اخیر پرسپولیس در بالای این فهرست قرار گرفته اند و بشار رسن، وحید امیری، محسن ربیع خواه و محمد انصاری نفرات بعدی این لیست هستند.

بیشترین درصد کلین شیت و کمترین گل خورده

بوژیدار با بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل مس، توانست رکوردی که به نام علیرضا بیرانوند، دروازه بانی که سال ها ذخیره آن بود گرفته و به نام خود سازد. رادو در 55 درصد بازی هایی که به میدان رفته، کلین شیت نموده که این نسبت برای بیرانوند 54 درصد است. این 2 بازیکن، تنها دروازه بان هایی هستند که در بیش از نیمی از بازی ها گل نخورده اند.

رده بندی از نظر کمترین متوسط گل خورده در هر بازی هم مشابه کلین شیت است البته رادو فاصله بیشتری با بیرانوند دارد. این دروازه بان به طور متوسط در هر بازی 0.55 گل دریافت نموده این در حالی است که این عدد برای بیرانوند 0.61 است.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 427

به "رکورد های مهم تاریخ لیگ برتر در دستان گلر نیمکت نشین پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد های مهم تاریخ لیگ برتر در دستان گلر نیمکت نشین پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید