زلزله، خطر عمده پایتخت

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، زلزله را خطر عمده پایتخت از منظر حوادث برشمرد و مدیریت بحران و تسهیل در تردد را از اهداف احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، عنوان نمود.

زلزله، خطر عمده پایتخت

به گزارش کیوسک خبری آشنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی, آقای علی بیت اللهی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص انجام مطالعات آن مرکز در رابطه با ایمنی و رعایت الزامات ساخته نشدن شریان های حیاتی در کنار گسل های فعال در احداث کنار گذر جنوبی تهران که در هفته های آینده افتتاح خواهد شد، گفت: از آنجاییکه برای جاده های این منطقه اثر گسلش حاد نیست، مطالعات مربوط به تحرکات گسل ها به شکل ویژه که در خصوص ساختمان ها و اماکن انجام می گردد، مدنظر نبوده است. همچنین برای اهمیتی که کنار گذر جنوبی تهران در مدیریت بحران و تسهیل در تردد در زمان رخداد زلزله ها و سایر حوادث دارد، توجه به مطالعات تحرکات گسل ها در این مناطق، مدنظر نهاده شد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه حل مسایل ترافیکی به عنوان اصلی ترین هدف از اجرای پروژه کنار گذر جنوبی تهران مطرح شده است، شرح داد: در خصوص اجرای این پروژه و یاری به مدیریت بحران، بحث های فراوانی مطرح شد. از جمله آنها آنالیز تخلیه شهر تهران در مواقع بحران و زلزله های عظیم بوده که بار ترافیکی عظیمی ایجاد خواهد نمود. به همین جهت ضرورت داشت تا راه های جایگزین به سمت غرب و حنوب تهران که بتواند گره های ترافیکی را در مواقع بحران باز کند، موردتوجه قرارگیرد.

بیت اللهی افزود: وقوع زلزله در تهران با توجه به زلزله خیز بودن این منطقه، خطر عمده شهر تهران به شمار می رود. به همین جهت احداث کنارگذر جنوبی تهران از منظر تسهیل در تردد در هنگام بحران در شهر تهران بسیار موثر است.

وی گفت: در ارتباط با مطالعات احداث این راه، مطالعات پایه ای در خصوص آب گذرها، خطر سیل و مواردی از این نمونه ها، اجرا شده است. اما با توجه به آنکه محدوده جنوبی شهر تهران، گسل با قابلیت جابه جایی عمده ندارد، نگرانی خاصی از نظر ایمنی وجود ندارد.

آزادراه کنارگذر جنوب تهران و البرز از محدوده آبیک (غرب کرج) آغاز می گردد و از بخش جنوبی البرز و بخش جنوبی تهران عبور می نماید و به آزادراه حرم تا حرم در منطقه چرم شهر متصل می گردد. این آزادراه در منطقه گلوگاه ترافیک عبوری تهران و البرز خواهد بود. آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و کرج 160 کیلومتر طول دارد و به صورت دو باند 6 خطه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 246

به "زلزله، خطر عمده پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله، خطر عمده پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید