سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان توقف جنگ یمن شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تازه ترین موضع گیری خود در قبال جنگ تحمیلی یمن خواهان توقف این جنگ و پایبندی طرف سعودی و یمنی به توافق آتش بس و شروع مذاکرات سیاسی دوجانبه شد! این در حالی است که امروز نیز وزیرخارجه سعودی خواهان آتش بس شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان توقف جنگ یمن شد

ند پرایس در ادامه با خطاب قرار دادن صنعاء و دعوت از نیروهای یمنی برای اجرای آتش بس اضافه نمود: از یمنی ها می خواهیم که تعهد خود را به آتش بس نشان داده و تبادل نظر های سازنده با طرف سعودی را تحت نظارت سازمان ملل متحد شروع نمایند.

طرح چنین اظهاراتی از سوی وزارت خارجه آمریکا در حالی است که پیشتر محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره نماینده یمن در تبادل نظر با شبکه المسیره تاکید نموده بود که این طرف سعودی است که جنگ 6 ساله علیه ملت یمن را شروع نموده است.

عبدالسلام با اشاره به اینکه موضع گیری های مقامات سعودی به منظور تحقق آتش بس فقط در حد ادعاست گفته بود که بکارگیری تحریم و فشار مالی توسط ریاض علیه مردم یمن مکانیزمی بی رحمانه و جنایتی ضد انسانی است. او همچنین دولت انگلیس و آمریکا را از حامیان اصلی ادامه جنگ معرفی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه موضع گیری خود در ارتباط با تحولات داخلی لبنان ابراز نگرانی کرد و از مقامات این کشور خواهان تحقق اصلاحات لازم و کنار گذاشتن اختلافات شد.

چنین بنظر می رسد که دستاوردهای میدانی هفته ها و روزهای گذشته در یمن بویژه موضوع مارب و فزونی میدانی ارتش یمن و انصارالله موجی از نگرانی را در میان سعودی ها و آمریکایی ها ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 483

به "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان توقف جنگ یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان توقف جنگ یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید