علی اف: امنیت ارامنه قره باغ را تامین خواهیم کرد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: ارامنه ساکن منطقه قره باغ کوهستانی مطمئن باشند که امنیت آنها را تامین خواهیم کرد.

علی اف: امنیت ارامنه قره باغ را تامین خواهیم کرد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

علی اف در گفت وگو با روزنامه رپابلیک (La Repubblica) چاپ ایتالیا با اشاره به این که بارها اعلام کردم که همه ساکنان قره باغ کوهستانی زندگی شایسته در شرایط صلح در این منطقه ادامه خواهند داد، اضافه کرد: ارامنه قره باغ شهفرایندان جمهوری آذربایجان هستند .

وی اضافه کرد: هم اکنون هزاران ارمنی در باکو بسر می برند و ارامنه ساکن منطقه قره باغ کوهستانی نیز می توانند مطمئن باشند که امنیت آنها تامین خواهد شد و شرایط مالی این منطقه بهتر می گردد و در مقایسه با شرایط فعلی که تحت فشار یک رژیم نظامی قرار دارند، زندگی بهتری خواهند داشت و من مسوول آنچه گفتم، هستم .

رییس جمهوری آذربایجان در بخشی از این گفت وگو در پاسخ به سووالی درباره دست آوردهای ارتش این کشور در درگیریهای فعلی در قره باغ نیز گفت: وظیفه ما حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است و ما به این هدف نزدیک شده ایم .

علی اف توضیح داد: ما نزدیک به 30 سال در انتظار برقراری تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بودیم و در این مدت همواره پایبند به فرایند مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ شدیم، ولی متاسفانه هیچ نتیجه ای حاصل نشد .

به گفته علی اف، از طرف دیگر هم مسوولان ارمنستان در چند سال اخیر با بیانیه و اقدامات خود از جمله خرابکاری های نظامی ما را تحریک می کردند و آخرین اقدام مخرب آنها 27 سپتامبر (ششم مهر ماه) روی داد که ما باید پاسخ می دادیم و پاسخ باکو برای ارمنستان بسیار حساس بود.

رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به این که این کشور قصد داشت مساله قره باغ در پشت میز مذاکرات حل و فصل گردد، اضافه کرد: ولی همواره برای دستیابی به حقوق ملت کشورمان در میدان جنگ نیز آماده بودیم و آن را هم انجام می دهیم .

درگیری های نظامی نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان ششم مهر ماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ شروع شده و به رغم سه بار توافق در باره آتش بس با یاری میانجیگران بین المللی، این درگیری ها همچنان با شدت ادامه دارد . ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 207

به "علی اف: امنیت ارامنه قره باغ را تامین خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: امنیت ارامنه قره باغ را تامین خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید