لاوروف: چین و هند به واسطه گری برای حل اختلاف مرزی احتیاج ندارند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، وزیر خارجه روسیه بعد از صحبت با همتایان هندی و چینی خود در پی تنش های اخیر مرزی میان دو طرف، گفت دهلی و پکن برای حل و فصل اختلافات احتیاج به طرف سوم ندارند.

لاوروف: چین و هند به واسطه گری برای حل اختلاف مرزی احتیاج ندارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در مورد نزاع مرزی میان چین و هند گفت برای حل و فصل این اختلاف نیاز به هیچ واسطه ای وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، لاوروف در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از صحبت هایش با وزرای خارجه هند و چین گفت: فکر نمی کنم چین و هند به یاری، هر نوع یاریی با هدف کوشش برای برطرف درگیری، نیاز داشته باشند. به محض آن که اتفاقات مرزی رخ داد، جلساتی برگزار و ارتباطاتی بین فرماندهی منطقه درگیری و وزرای خارجه برقرار شد.

وی اضافه کرد: تا جایی که متوجه شدم این ارتباطات همچنان برقرار است و هیچ یک از دو طرف اظهاراتی مبنی بر عدم تمایل به مذاکره بر اساس رویکردهای کلی قابل قبول بیان نکرده است. طبیعتاً انتظار داریم این فرایند ادامه پیدا کند.

اواسط ژوئن ارتش چین و هند در دره گالوان در مرز مشترک با یکدیگر درگیر شدند که در نتیجه آن 20 سرباز هندی کشته شدند.

چین سربازان هندی را به تعدی به خط کنترل واقعی در مرز متهم کرد و از طرف دیگر هند گفت که چین در کوششی یک طرفه به دنبال تغییر محدوده این مرز توافق شده بوده است.

در پی این درگیری، چین و هند به سرعت وارد مذاکره شدند و دو روز بعد از درگیری وزارت خارجه چین موقعیت در این منطقه را باثبات و تحت کنترل خاطرنشان کرد.

دیروز دوشنبه هم دو طرف مذاکراتی را در سطح فرماندهان نظامی انجام دادند که در آن توافق کردند منطقه درگیری را از حضور نظامی خالی نمایند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 20

به "لاوروف: چین و هند به واسطه گری برای حل اختلاف مرزی احتیاج ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: چین و هند به واسطه گری برای حل اختلاف مرزی احتیاج ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید