متهم امامی: هر حکمی برایم لازم الاجراست، از رسانه ای شدن و دوربین ها ناراحت هستم

به گزارش کیوسک خبری آشنا، دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

متهم امامی: هر حکمی برایم لازم الاجراست، از رسانه ای شدن و دوربین ها ناراحت هستم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام رسمیت جلسه و تفهیم مفاد مواد 193 و 194 قانون آیین دادرسی کیفری، گفت: در جلسه قبل محمد امامی دفاعیات خود را به این جلسه موکول کرد از متهم خواسته می شود تا برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گیرد.

متهم امامی ضمن قرار گیری در جایگاه گفت: قصد صحبتهای حاشیه ای ندارم انتظار حمایت ندارم. بلکه انتظار شنیده شدن دارم که شما صبورانه حرفهای مرا شنیدید.

متهم امامی گفت: مانند تمام جلسات قبل آنچه از واقعیت پرونده را می دانم به صراحت و صداقت می گویم. در دو جلسه ای که اجازه دفاع داشتم در خصوص روشه و مرین صحبت شد، اگر قصد اطاله و جنجال داشتیم از ظرفیت بیشتری از وکلا استفاده می کردم؛ اما دنبال اطاله نیستم بلکه تشنه معین تکلیف هستم.

این متهم گفت: تا برج 2 سال 98، پرونده من 20 جلد بود؛ اما در سال 99 ، 140 شد.

متهم امامی گفت: در این دادگاه قصد تسویه حساب شخصی ندارم اما خواهش دارم که نگذارید که آنچه که مربوط به کیفرخواست نیست گفته شود.

متهم امامی گفت: غیر از دلاویز تنها متهمی هستم که بیشترین اذیت را شد.

وی ادامه داد: یکی از روزنامه ها نوشته است که محمد امامی رب فروش بوده است این در کیفرخواست ابلاغ نشده و اینها توهین است نه افشا گری و مبارزه با فساد.

قاضی خطاب به متهم امامی گفت: به شرط اینکه شما و وکیلتان نیز رعایت کنید. وکیل شما هم در صحن دادگاه و هم در بیرون از چارچوب خارج شده باید شئونات وکالت رعایت شود و مطالب سخیفی که گفته می شود خروجی نخواهد داشت.

قاضی گفت: حواسمان هست چه چیزهایی گفته می شود. البته شما و وکیل مختار هستید هر چه علیه ما بگویید؛ اما انتظار این است وقتی شما و وکیل مطلبی را می گویید پاسخی مثل همان مطالب در می آید.

متهم امامی اعلام نمود: فرمودید که کیفرخواست توسط من و وکیل خوانده نشده اما این کیفرخواست، کیفرخواست تمام زندگی من است.

این متهم ادامه داد: من کیفرخواست دیگران و احکام صادره شما را خوانده ام. متهمان از دقت و عدالت شما صحبت می کنند؛ اما در دادگاه اتفاقی که می افتد دور از چیزی است که از شما شناخته ام. قطعا تمام تلاش یک متهم این است که ثابت کند بیگناه است و من از شما توقع دارم.

متهم امامی افزود: دفعه قبل من 12 مرحله خرید و ترخیص کالا را از کننده دادستان پرسیدم که اطلاع نداشت. ما در خصوص کامنت های اینستاگرام صحبت نمی کنیم و حد صحبتها حد دادگاه شما نیست. راجع به تصمیم شما دخالتی نمی کنم اما آنچه که از شما انتظار دارم شکل درست دادرسی است.

قاضی در واکنش به دفاعیات متهم امامی گفت: شما ادعایی دارید و کننده دادستان نیز ادعایی دارد هر کسی که اشتباهی دارد من نباید بگویم اصلاح کن. من باید ارزیابی کنم. ادعایی که مطرح می شود اگر منطبق با موازین نباشد مردود است و تفاوتها در رای و تصمیم ذکر می شود وگرنه دادگاه به کلاس آموزشی تبدیل می شود.

قاضی گفت: ما می گوییم شما مستندات را بدهید و ما نیز استعلام می کنیم و کرده ایم و پاسخ ها نیز می آید.

متهم امامی گفت: منظور من از دفاع ماهیتی همین است، ورود به جزئیات تفاوت قضات را با هم نشان میدهد و دقت نظر به معنای ورود به جزییات است.

متهم امامی در ادامه ضمن قرائت دلنوشته ای گفت: جای فعال اقتصادی، فرهنگی و دورزنندگان تحریم در زندان نیست ما را به منطقه امنی که شایسته آنها هستیم برسانید.

متهم امامی گفت: آقای قهرمانی فرمودند که من طراحی سینمایی دارم اما اینجا دادگاه است و هر حکمی که داده شود برای من لازم الاجرا است. من از رسانه ای شدن و این دوربین ها ناراحت هستم .

این متهم گفت: تاریخ اس ام اس ها به آن فعلی که مطرح می شود نمی خورد. من روزی 4- 5 ساعت فیلمنامه می خوانم. قصه ای که تعریف می کنید منطق ندارد و من باید از فیلمنامه خود دفاع کنم وقتی می گویند رشوه داده ام باید بگویم که نداده ام .

وی گفت: آیا تنها راه برخورد همین بود؟ می خواهم یک آواربرداری درست برای دفاع شود البته من خودم آن طرف بایستم به کسی که با این لباس در اینجا ایستاده به چشم مفسد نگاه می کنم.

متهم امامی افزود: من فیلمی را برای کریمی فارسی فرستادم که 11 نفر در خصوص قتل توسط یک متهم رای مثبت می دهند اما یک نفر همه آن شک ایجاد می کند. می خواهم که قصه مرا بشنوید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 237

به "متهم امامی: هر حکمی برایم لازم الاجراست، از رسانه ای شدن و دوربین ها ناراحت هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهم امامی: هر حکمی برایم لازم الاجراست، از رسانه ای شدن و دوربین ها ناراحت هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید