مذاکرات کنونی در کنگو آخرین فرصت برای حل بحران سد النهضه است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از الیوم السابع، سامح شکری وزیر خارجه مصر آخرین مواضع کشورش پیرامون پرونده بحران سد النهضه را گفت. وی گفت: مذاکرات کنونی در کشور کنگو آخرین فرصت برای دستیابی به یک توافق در زمینه سد النهضه است.

مذاکرات کنونی در کنگو آخرین فرصت برای حل بحران سد النهضه است

بر اساس این گزارش، شکری در ادامه یادآور شد: قاهره در طول مدت زمان گذشته تمام کوشش خود را برای تحقق یک توافق پایاپای انجام داد؛ به گونه ای که منافع و مصالح هر 3 کشور یعنی مصر، سودان و اتیوپی تأمین گردد.

وزیر خارجه مصر همچنین گفت: از آنجایی که ما اعتقاد داریم مذاکرات کنونی در کنگو آخرین فرصت برای دستیابی به توافق پیرامون سد النهضه است، بنابراین بسیار امیدواریم که این مذاکرات حداقل به گونه ای پیش رود که دورهای آینده آن نیز با حضور شرکای بین المللی ما برگزار گردد.

چندی پیش نیز عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این خصوص تأکید نموده بود: بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف های مختلف حاصل کند؛ توافقی که بتواند خواسته ها و حقوق مصر را تأمین کند.

رئیس جمهور مصر در ادامه توضیح داد: توافقی که می بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در مورد سد النهضه حاصل گردد، باید الزام آور باشد به گونه ای که تمامی طرف ها به آن عمل نمایند.

سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را شروع و اعلام نموده اند این فرایند 3 سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست نموده است فرایند مذکور در طول مدت زمان 10 سال انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 518

به "مذاکرات کنونی در کنگو آخرین فرصت برای حل بحران سد النهضه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات کنونی در کنگو آخرین فرصت برای حل بحران سد النهضه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید