مشترکان پرمصرف از خرداد ماه 10 درصد افزایش تعرفه برق خواهند داشت

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اطلاع داد مشترکان پر مصرف در صورت تداوم رفتار از خردادماه مشمول 10 درصد اضافه تعرفه خواهند شد.

مشترکان پرمصرف از خرداد ماه 10 درصد افزایش تعرفه برق خواهند داشت

به گزارش ایرنا، محمدحسن متولی زاده تاکید نمود: این تعرفه اضافه تنها شامل مشترکان پرمصرفی خواهد شد که علاقه ای به همکاری با صنعت برق در مدیریت مصرف ندارند.

وی ادامه داد: سال جاری با توجه به کاهش بارش ها ذخیره آب نیروگاه های برق آبی به شدت کاهش یافته که این امر باعث خواهد شد افت فراوری برق ایجاد گردد.

مدیرعامل توانیر اعلام نمود: افت فراوری اختلال در عرضه و تقاضای برق در کشور ایجاد خواهد نمود که باید تدابیر لازم در این باره اندیشیده گردد.

متولی زاده اضافه کرد: سال های گذشته مردم همکاری خیلی خوبی با صنعت برق داشتند که موجب می شد تابستان ها بدون مشکل سپری گرددو امید سال جاری هم این همکاری تداوم یابد.

وی ادامه داد: مشترکان پرمصرف یکی از اصلی ترین ها در این باره هستند که همکاری آنها می تواند به گذشتن بدون مشکل تابستان بسیار یاری کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام نمود: سال جاری و با هدف یاری به مدیریت مصرف برق صنعت برق در نخستین گام از ساختمان های اداری خود آغاز نموده و به کنترل مصرف در ساختمان های وزارت نیرو و دستگاه های تابعه و زیر مجموعه ها پرداخته است.

متولی زاده از اعمال کنترل سختگیرانه تر مدیریت مصرف در مجموع وزارت نیرو و دستگاه های زیر مجموع اطلاع داد و گفت: به شدت مصرف اینها کنترل خواهد شد.

وی ادامه داد: کنترل مصرف سایر بخش های اداری گام دوم در رعایت مدیریت مصرف خواهد بودتا میزان مصرف خود را مدیریت نموده و کاهش دهند.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: سپس به سراغ مشترکان پر مصرف خواهیم رفت و کوشش خواهد شد با اطلاع رسانی و ارائه آموزش های لازم و نیز برقراری ارتباط به وسیله ارسال پیامک آنها را به اعمال شیوه های درست مصرف تشویق کرد.

متولی زاده اعلام نمود: صنایع و بخش کشاورزی سال جاری نیز همانند سال های قبل همکاری لازم را خواهند داشت.

وی گفت: سال جاری برنامه کاهش ساعت کار اداره ها به صورت استانی دنبال خواهد شد و هر استان در این زمینه تصمیم گیری و اجرا خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اضافه کرد: امید است سال جاری با همکاری همگانی بتوان نسبت به تامین برق پایدار به خصوص در شرایط کرونایی برای بیماران یاری کرد.

سال گذشته طرح برق امید اجرایی شد که بر اساس آن حدود هشت میلیون مشترک از تخفیف های این طرح برخوردار شدند.

براساس این طرح مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده و مشترکان کم مصرف مشمول تخفیف 100 درصدی در بهای مصرف برق شدند.

سال جاری هم اجرای این طرح به قوت خود باقی است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 549

به "مشترکان پرمصرف از خرداد ماه 10 درصد افزایش تعرفه برق خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکان پرمصرف از خرداد ماه 10 درصد افزایش تعرفه برق خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید