مصاحبه، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان: رفتارهای پاکستان سبب تضعیف دولت است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان با اشاره به سفرهای اخیر بعضی شخصیت های این کشور به اسلام آباد اظهارداشت که سیاست خصمانه پاکستان و ارتباط با اشخاص در افغانستان برای ایجاد تفرقه بین رهبران افغان است.

مصاحبه، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان: رفتارهای پاکستان سبب تضعیف دولت است

حفیظ منصور عضو تیم مذاکره نماینده دولت افغانستان با طالبان در گفت وگو با خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران درباره سفیر اخیر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به پاکستان گفت که رابطه پاکستان با رهبران سیاسی افغان قابل توجیه نیست و مانع گفت وگوهای صلح می گردد.

وی اضافه نمود: سیاست پاکستان در قبال افغانستان قابل توجیه نیست و این سیاست خصمانه است. ما به اقدامات حکمتیار در فرایند مذاکرات صلح احترام می گذاریم اما رفتار پاکستان و دعوت و دیدارهای این چنینی پذیرفتنی نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منصور توضیح داد: دولت های پاکستان و افغانستان رابطه محبت آمیز دارند و رئیس شورای عالی مصالحه نیز به عنوان نماینده دولت و مردم افغانستان چندی پیش به دعوت دولت پاکستان به این کشور سفر کرد من فکر نمی کنم که دیگر لازم باشد مقامات پاکستانی با سایر اشخاص در افغانستان بویژه درباره صلح گفت وگو نمایند.

به بیان این عضو تیم مذاکره دولت افغانستان، عملکرد پاکستان خلاف قوانین بین المللی و رابطه محبت آمیز با دو کشور است و در صورتی که این دعوت ها ادامه یابد، فرایند صلح افغانستان تضعیف خواهد شد.

وی تاکید نمود که رفتارهای پاکستان علاوه بر اینکه باعث تضعیف دولت افغانستان می گردد همچنین سبب خواهد شد که محورهای متعدد و چند دستگی در افغانستان شکل گیرد و در ادامه به تفرقه منجر می گردد.

منصور اضافه نمود: ایجاد چند دستگی بین رهبران افغانستان با توجه به تاریخ گذشته این کشور کار دشواری نیست، همه کوشش می نمایند تا رهبران مردمی افغانستان متحد شوند اما سیاست خصمانه ای که پاکستان در پیش گرفته است، کمکی به مذاکرات صلح نخواهد کرد.

این عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان همچنین از خروج نیروهای آمریکایی از کشورش استقبال کرد و آن را باعث تقویت وجه سیاسی حکومت افغانستان دانست.

وی در این رابطه توضیح داد: خروج نیروهای خارجی از افغانستان در عرصه سیاسی در سطح منطقه به اعتبار و صندلی دولت افغانستان می افزاید.

حفیظ منصور ادامه داد که با خروج این نیروها از افغانستان، کشورهایی که به خاطر حضور نیروهای خارجی احتمالا از طالبان حمایت می نمایند، حمایت خود را قطع خواهند کرد.

به گفته عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان، خروج نیروهای خارجی از افغانستان سبب مصمم شدن نیروهای امنیتی افغان برای دفاع از افغانستان خواهد شد و به آنها اعتماد به نفس بیشتری می بخشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 215

به "مصاحبه، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان: رفتارهای پاکستان سبب تضعیف دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان: رفتارهای پاکستان سبب تضعیف دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید