معاون اشرف غنی: فرایند صلح افغانستان نباید به انحلال و فروپاشی جمهوری اسلامی منجر شود

به گزارش کیوسک خبری آشنا، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با تاکید بر استفاده از فرصت کنونی صلح اظهارداشت که فرایند صلح نباید به انحلال نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی این کشور منجر شود.

معاون اشرف غنی: فرایند صلح افغانستان نباید به انحلال و فروپاشی جمهوری اسلامی منجر شود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت که دولت اقدامات شجاعانه ای در فرایند صلح برداشته است اما طالبان به خشونت ها ادامه می دهند که در نتیجه به نفع افغانستان نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که دولت موقت به معنای بازگشت به گذشته و طرح فروپاشی نظامی است و دشمنان افغانستان نیز خواستار ایجاد فاصله بین مردم و دولت هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دانش اظهارداشت که از فرصت کنونی برای صلح باید استفاده شود اما انحلال و لغو نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی افغانستان صلح واقعی را در پی ندارد و سبب افزایش و ادامه خشونت ها خواهد شد.

معاون اشرف غنی ادامه داد: انحلال نظام به این معنا است که مردم افغانستان باید نظام مورد نظر طالبان و یا امارت اسلامی را بپذیرند، درحالی که هیچ کسی و متحدان افغانستان و کشورهای همسایه نیز چنین نظامی را تحمل نخواهند توانست.

وی با تاکید بر حفظ انسجام سیاسی و تحکیم وحدت ملی افغانستان گفت که هر گونه شکاف بین مردم افغانستان خطرناک تر از جنگ است و افغانستان را یک بار دیگر در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد.

سرور دانش با اشاره به بن بست مذاکرات بین الافغانی شرح داد: طالبان برای تأمین صلح در افغانستان صداقت و جدیت نشان نداده است و تعهدات آمریکا و طالبان نیز برای کاهش خشونت ها عملی نشده است.

معاون اشرف غنی خاطرنشان کرد که زلمی خلیلزاد در نشستی با رئیس جمهور و شماری از رهبران سیاسی با لحن تهدید آمیزی گفته بود که اگر چهارصد زندانی خطرناک طالبان آزاد نشوند، خشونت ها تشدید خواهد شد. اکنون که بر اساس تصمیم لویه جرگه این زندانیان آزاد شدند اما خشونت ها کاهش نیافته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 432

به "معاون اشرف غنی: فرایند صلح افغانستان نباید به انحلال و فروپاشی جمهوری اسلامی منجر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: فرایند صلح افغانستان نباید به انحلال و فروپاشی جمهوری اسلامی منجر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید