واکنش ماکرون به ضرب و شتم یک سیاهپوست توسط پلیس فرانسه

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رئیس جمهور فرانسه نسبت به تصاویر منتشر شده از ماموران پلیس که در حال ضرب و شتم یک شهروند سیاهپوست هستند، واکنش نشان داده است.

واکنش ماکرون به ضرب و شتم یک سیاهپوست توسط پلیس فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز آدینه گفت: تصاویری که نشانگر ضرب و شتم یک مرد سیاهپوست توسط ماموران پلیس است، برای فرانسه شرم آور است و دولت باید راهی را برای احیای اعتماد عمومی به پلیس پیدا کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش مقام های قضایی در حال تحقیق درباره بازداشت خشن میشل زکلر شهروند سیاهپوستی هستند که گفته است توسط ماموران پلیس مورد آزار و اذیت نژادی قرار گرفته است.

یک نهاد نظارتی نیز در حال تحقیق درباره رفتار ماموران پلیس است. دفتر دادستان پاریس نیز اعلام نموده است که تا به امروز چهار مامور پلیس برای بازپرسی درباره این حادثه بازداشت شده اند.

تصاویر مربوط به ضرب و شتم این شهروند سیاهپوست در ورودی یک ساختمان توسط دوربین های مدار بسته و تلفن های همراه گرفته شده و به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی گسترش پیدا نموده است. این حادثه به تیتر اخبار مهم در اروپا تبدیل شده است.

ماکرون با انتشار بیانیه ای در فیسبوک گفت: تصاویری که همه ما از حمله و یورش علیه میشل زکلر مشاهده نموده ایم، کاملا غیرقابل قبول است، آنها برای همه ما شرم آور است. فرانسه نباید هرگز اجازه خشونت یا وحشیگری را بدهد، فارغ از اینکه خشونت و وحشیگری از سوی چه کسی باشد. فرانسه نباید اجازه گسترش نفرت پراکنی یا نژادپرستی را بدهد.

رئیس جمهور فرانسه اضافه نمود: کسانی که شغل و حرفه آنها اجرای قانون است، باید به قانون احترام بگذارند. من از دولت خواسته ام تا فورا پیشنهادات و راهکارهای خود را برای احیای اعتماد به نیروی پلیس اعلام کند.

ضرب و شتم زکلر موجب تشدید نگرانی ها درباره تنش های نژادی در فرانسه شده است.

دومینیک سوپو رئیس یک گروه ضد نژادپرستی گفت: زکلر هدف حمله نژادی قرار گرفته است.

جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه نیز پیش از این گفته است که ماموران پلیس باید مجازات و جریمه شوند اگر بدرفتاری آنها اثبات گردد.

ضرب و شتم این شهروند سیاهپوست توسط ماموران پلیس در حالی اجرا شده است که پیش نویس قانون جنجالی ممنوعیت انتشار تصاویر ماموران پلیس در مجلس تصویب شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 280

به "واکنش ماکرون به ضرب و شتم یک سیاهپوست توسط پلیس فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ماکرون به ضرب و شتم یک سیاهپوست توسط پلیس فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید