پاسخ چین به ابهامات درباره کند شدن فرایند ارسال واکسن به ترکیه

به گزارش کیوسک خبری آشنا، سفارت چین در ترکیه، کاهش ارسال واکسن به این کشور را ناشی از محدودیتهای فنی دانسته و تاکید نمود که مشکل سیاسی بین دو کشور وجود ندارد.

پاسخ چین به ابهامات درباره کند شدن فرایند ارسال واکسن به ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت چین در ترکیه در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر خلف وعده این کشور در ارسال واکسن ضد کرونا علیرغم تفاهم 50 میلیون دوزی در پاسخ به موضع ترکیه در قبال اویغورهای این کشور در بیانیه ای تاکید نمود که این موضوع سیاسی نبوده بلکه به علت محدودیت در فراوری واکسن است.

این سفارتخانه اضافه نمود: فرایند ارسال آهسته شده اما نیت و قصد سیاسی در آن نبوده و به علت محدودیت در فراوری واکسن است. ما با ترکیه هیچ مسئله سیاسی نداریم.

سفارت چین یادآور شده که کل صادرات واکسن چین به خارج از کشور، 100 میلیون دوز بوده که 26 میلیون دوز آن به ترکیه اجرا شده و نشان می دهد که 25 درصد صادرات واکسن ما به ترکیه است. ترکیه در صدر فهرست کشورهای وارد کننده واکسن از چین قرار گرفته است.

مدتی پیش مقامات حزب جمهوری خلق و هم بعضی رسانه های ترکیه اسم کردند که پکن به علت اعتراضاتی که در افکار عمومی داخل ترکیه به شرایط اویغورها در چین انجام شده است، ارسال واکسن به ترکیه را محدود نموده است.

ترکیه و چین تفاهم ارسال 50 میلیون دوز واکسن چینی ضد کرونا را دارند که پکن تا به امروز 26 میلیون دوز را ارسال نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 671

به "پاسخ چین به ابهامات درباره کند شدن فرایند ارسال واکسن به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ چین به ابهامات درباره کند شدن فرایند ارسال واکسن به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید