کاخ سفید علیه کارشکنی های کنگره برای فروش تسلیحات

به گزارش کیوسک خبری آشنا، ایسنا نوشت: دولت آمریکا در حال آنالیز سرانجام دادن به سیستم پرسابقه آنالیز کنگره در قبال قراردادهای فروش تسلیحات به کشورهای خارجی است که باعث ایجاد محدودیت در زمینه فروش این تسلیحات به کشورهایی نظیر عربستان می گردد.

کاخ سفید علیه کارشکنی های کنگره برای فروش تسلیحات

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتظار می رود که این طرح دولت آمریکا با مخالفت های شدیدی از جانب جمهوری خواستار و دموکرات ها روبرو گردد.

برای بیش از چهار دهه است که رهبران کمیته روابط خارجی سنا و کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا حق آنالیز و بلوکه کردن قراردادهای فروش تسلیحات را طی یک فرآیند بازبینی غیررسمی داشته اند.

بر اساس این گزارش کاخ سفید از بابت ایجاد تاخیر در فروش تسلیحات به عربستان ناراحت بوده و در حال آنالیز سرانجام دادن به چنین فرآیندی است. هر چند که هنوز در این زمینه تصمیم نهایی را نگرفته است.

این بحث در دولت آمریکا نخست از جانب رسانه فارن پالیسی گزارش شد. یک دستیار به رویترز گفت: مدتی طولانی است که این نگرانی وجود داشته که دولت به این فرآیند سرانجام دهد.

دستیاران کنگره آمریکا گفتند: اعضای هر دو حزب اصلی در سنا و مجلس نمایندگان با سرانجام دادن به این فرآیند آنالیز مخالفت کردند.

312 311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 36

به "کاخ سفید علیه کارشکنی های کنگره برای فروش تسلیحات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید علیه کارشکنی های کنگره برای فروش تسلیحات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید