کاهش شدید ذخایر خونی در پایتخت و درخواست از شهروندان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر کاهش محسوس ذخایر خونی، از مردم پایتخت درخواست کرد تا بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند.

کاهش شدید ذخایر خونی در پایتخت و درخواست از شهروندان

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی انتقال خون استان تهران، با شیوع گسترده ویروس کووید 19 و نگرانی های پیش آمده در پیک سوم این بیماری، آمار مراجعه مردم به مراکز اهدای خون با کاهش شدیدی روبرو شده است.

دکتر محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به این مطلب اضافه نمود: متاسفانه در روزهای اخیر و با کاهش حضور مردم در مراکز اهدای خون، ذخایر فرآورده های خونی برای تامین احتیاج بیماران و بیش از 160 مرکز درمانی پایتخت در حالت هشدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از مردم مهربان و نوعدوست می خواهم که در این شرایط ویژه و در آغاز روزهای سرد، مسئله اهدای خون و نجات جان بیماران را از ضروریات بدانند و البته مراکز اهدای خون در طول این ماههای شیوع کووید 19 با رعایت پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح، محل هایی مطمئن و سلامت برای مراجعه داوطلبان وفادار اهدای خون بوده اند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر این که همدلی و همراهی مردم، گره گشای سختی ها در همه موقعیت های زمانی بوده است، اعلام نمود: انتظار داریم مردم عزیزمان، در لحظه های خروج از خانه به لحاظ انجام کارهای ضروری، اهدای خون برای نجات جان بیماران را نیز یک ضرورت حیاتی بدانند تا با مشارکت بیشتر و وفادارانه اهداکنندگان خون، این روزهای سخت را با لبخند امید و نجات بیماران پشت سر بگذاریم.

احتیاج روزانه مراکز درمانی استان تهران به فرآورده های خونی، حدود 1200 تا 1500 واحد خون است که برای تامین آن، احتیاج به مشارکت بیشتر و جدی تر مردم در مراکز اهدای خون می باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 200

به "کاهش شدید ذخایر خونی در پایتخت و درخواست از شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید ذخایر خونی در پایتخت و درخواست از شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید