کشته شدن 20 تن از جمله 2 افسر عراقی در حمله پهپادی ترکیه در اربیل

به گزارش کیوسک خبری آشنا، یک منبع آگاه گفت، در حمله پهپادی ترکیه در استان اربیل مجموعا 20 تن از نیروهای گارد مرزی عراق، نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و غیرنظامیان کشته شدند.

کشته شدن 20 تن از جمله 2 افسر عراقی در حمله پهپادی ترکیه در اربیل

به گزارش خبرنگاران، این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت، پهپاد ترکیه امروز، سه شنبه نشستی که در منطقه برادوست در بخش سیدکان از توابع شهرستان سوران در شمال استان اربیل برگزار شده بود را هدف گرفت.

این منبع اضافه کرد، در این حمله 20 تن کشته شدند که در بین آنها دو افسر برجسته گارد مرزی عراق قرار دارند.

این منبع تاکید نمود: حمله به واسطه یک فروند پهپاد انجام گرفت که منجر به کشته شدن پنج تن از نیروهای گارد مرزی، 10 جنگجوی پ.ک.ک و پنج غیرنظامی شد.

به گفته منبع امنیتی، در بین کشته ها سرتیپ محمد رشید فرمانده لشکر دوم و سرتیپ زبیر حالی فرمانده هنگ سوم گارد مرزی عراق قرار دارند.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز اعلام نمود: تجاوز علنی ترکیه به واسطه یک پهپاد انجام گرفت که خودروی نظامی گارد مرزی را در منطقه سیدکان هدف گرفت و طی آن فرمانده لشکر دوم گارد مرزی منطقه اول، فرمانده هنگ سوم / لشکر دوم و راننده خودرو کشته شدند.

به گفته این منبع، نشست بین اعضای پ.ک.ک و گارد مرزی عراق در پی تنش در منطقه در نتیجه کشته شدن یک چوپان کرد برگزار شده بود.

ترکیه از اواسط ژوئن گذشته حملات هوایی و توپخانه ای خود را به مناطق مرزی داخل اقلیم کردستان عراق افزایش داده و تلفاتی جانی و اقتصادی برجای گذاشته است.

آنکارا مدعی است نیروهای پ.ک.ک را هدف می گیرد.

این حملات منجر شده بغداد دو بار سفیر ترکیه را احضار و یادداشت اعتراضی شدیداللحنی را ارائه کند.

دولت فدرال عراق همچنین نیروهای گارد را در چند نقطه در استان دهوک در مرزهای مشترک با ترکیه مستقر نموده اما ترکیه همچنان به عملیاتش ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 102

به "کشته شدن 20 تن از جمله 2 افسر عراقی در حمله پهپادی ترکیه در اربیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشته شدن 20 تن از جمله 2 افسر عراقی در حمله پهپادی ترکیه در اربیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید