تور گرجستان ارزان: آشنایی کامل با اوشگولی در گرجستان!

به گزارش کیوسک خبری آشنا، از روستای اوشگولی | Ushguli در گرجستان چه می دانید؟

قله های رشته کوه قفقاز باعث شده، برج های دفاعی شهر که کم کم در حال فروریختن هستند کوتوله هایی کوچک به نظر برسند. این برج ها پس از سال ها هنوز کوشش می نمایند که به آسمان برسند. گرجستان در لبه مرزهای اروپا بالاتر از سایر شهرهای آن قرار گرفته است روستای اوشگولی بیشترین اندازه سکنه دائمی را در میان روستاهای این نواحی دارد. نکته عجیب درباره اشگولی تشکیل شدنش از چهار روستای مجزا است که به عنوان یک بخش متحد در شمال گرجستان به هم پیوسته اند. برای آشنایی بیشتر با روستای اوشگولی با خبرنگاران همراه باشید.

تور گرجستان ارزان: آشنایی کامل با اوشگولی در گرجستان!

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

پیشینه اوشگولی

این قسمت از ناحیه سوانتی با افسانه ها در هم آمیخته است. در روزگارانی این منطقه خانه کسانی شده بود که در پی پشم های طلایی گوسفندان بودند. آن ها از پوست گوسفندان برای استخراج طلا از رودهای کوهستان استفاده می کردند. بعلاوه این شهر در زمان های باستان (کولخیس) شهری مرزی به حساب می آمد. در تاریخی نوتر اوشگولی با راهزنان، برج های دفاعی قرون وسطی و قبایل محلی که فرهنگ خاص خود را داشت و به زبان سوانی صحبت می نمایند شناخته شد.

پس از افتتاح جهت نو و اتصال سایر نقاط گرجستان به مستیا (شهر اصلی سوانتی ها) این منطقه به سرعت به سمت مدرنیزه شدن پیش رفت. مستیا از هم اکنون ماموریت خود را به سمت سوئد شدن در کوه های قفقاز شروع نموده است. در حالی که محله تاریخی و قدیمی شهر ویژگی های خود را که بارزترین آن ها برج های سوان است حفظ نموده است، سایر محله ها تبدیل به دهکده های شیک اروپایی دارای پیست اسکی شده اند. اما اوشگولی به دور از جهتها و پیشرفت ماند. موقعیت قرار گرفتن اوشگولی را در نقشه زیر ببینید.

شهری بازمانده در تاریخ

اوشگولی تضادی با جهانی نو است. قرار گرفتنش در اعماق کوه ها این شرایط را برای روستای اوشگولی گرجستان ایجاد نموده است. دسترسی به این روستا با ماشین های مخصوص تردد در کوهستان ممکن است و حدود 4 ساعت راه در پیش خواهید داشت. اگرچه با گذر زمان قطعا جهانی مدرن اشگولی را نیز در بر خواهد گرفت.

مردان جوان هنوز سوار بر اسب در خیابان های روستای اوشگولی چهار نعل می تازند. در حالی که دام هایی مانند خوک و بز که مردم از آن ها نگهداری مینمایند در همه جا سرگردانند و با عبور اسب سواران گل از میان جاده ها به همه جا می پاشد. احساس می کنید که قرن ها به عقب سفر نموده اید. تنها نشان از جهانی مدرن حباب های روشنایی است که با برق کار می نمایند و شل و ول میان خانه ها آویزان هستند.

هنگام ورود به شهر تماشا این ویرانی ها مقداری شوکه نماینده است. قسمتی از روستا کاملا متروکه شده است همراه با برج هایی که تا حدودی سقوط نموده اند و ساختمان هایی که کاملا خالیست. این سازه ها میان کوه ها و تپه های سبز و جنگل وحشی پراکنده شده اند.

تاریخ برج های دفاعی اوشگولی

هنگامی که دشمنان وارد قلمرو سوان شدند. شهرهایی را تماشاد که محصور در برج های سنگی کاملا آماده برای نبرد بودند. خیلی از آن ها آن قدر محکم بودند که بعد از هزار سال هنوز پابرجا هستند. تا چند سال پیش 300 برج به جا مانده بود. امروزه 30 برج تحت نظر یونسکو حفاظت می شوند این 30 برج کاملا دست نخورده مانده اند. این برج ها هنوز مورد توجه ترین نقطه در ناحیه و بزرگ ترین شانس اوشگولی برای پیشرفت هستند.

در راه رسیدن به اشگولی باید از مستیا، Murqmeliو Chazhashi عبور کنید. در دورترین نقطه راه در کنار رودخانه و پایین تر از یخچالی که در 8 کیلومتری قرار گرفته است. هسته اصلی زندگی در روستای اوشگولی قرار گرفته است. در این روستا 70 خانوار زندگی می نمایند و یک مدرسه کوچک نیز در این جا وجود دارد. برخلاف ارتفاع 2200متری که از سطح دریا دارد و قرار داشتن در محلی که ممکن است جهت عبور و مرورش به سادگی در زمستان بسته گردد طی سال ها همیشه مردم در آن زندگی نموده اند.

صنعت جهانگرد

زیر ساخت های گردشگری در این ناحیه کم است. در Chvibianiیک کافه کوچک وجود دارد که پای گوشت سوانی سرو می نماید، این غذا در زبان محلی ها kubdari نامیده می گردد. چند مهمان خانه و اقامت گاه نیز در قسمت شلوغ منطقه وجود دارد که البته این مکان ها در تضاد کامل با استراحت گاه های آلپی در شهر مستیا هستند.

البته کافه تنها و دور افتاده روستای اوشگولی نیز جذابیت های خاص خود را دارد. در این کافه شخصیت های بسیار متفاوتی را می بینید. یک دوره گرد بلغاری یا ایرانی که در حال گشتن به دور جهان است. یا یک انگلیسی خسته که کوه ها را در پی شکار از بوداپست تا ایروان طی می نماید.

اگر در هنگام اقامت در این روستا کنجکاوی کنید و در پی کشف جاهای دنج باشید ممکن است گرفتار طوفان شوید و خود را در میان خرابه ها بی سرپناه احساس کنید. البته اغلب این باران ها و رعد و برق ها خیلی طولانی نیست. اما لوازم لازم را همراه داشته باشید و خود را برای راه رفتن در جاده های گلی بعد از طوفان آماده کنید.

هنگام اقامت در این روستا بدانید که نزدیک ترین بیمارستان 10 مایل از شما فاصله دارد و هیچ آمبولانسی در روستای اوشگولی خدمات ارائه نمی نماید.

روستای Murqmeli کمی دورتر از روستای اوشگولی یک روستای کم جمعیت و تقریبا خالی از سکنه است و شما را یاد شهر ارواح می اندازد. البته یک یا دو خانواده در میان خرابه ها زندگی می نمایند.

در هنگام بازگشت از روستای اوشگولی گرجستان آن چه فکر را مشغول می نماید این است که آیا روش و فرهنگ خاص زندگی این جا تسلیم جهانی مدرن خواهد شد؟ آیا اوشگولی نیز تبدیل به قسمتی از تحولات گرجستان به سمت سوئد شدن می گردد یا به هر سختی هویت و موجودیت خود را در جهانی امروزی ما حفظ می نماید!

منبع: cntraveler.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 911

به "تور گرجستان ارزان: آشنایی کامل با اوشگولی در گرجستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان ارزان: آشنایی کامل با اوشگولی در گرجستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید