تورهای چین: تپه فیلی، جاذبه شگفت انگیز چین

به گزارش کیوسک خبری آشنا، تپه فیلی، شاهکاری از طبیعت گویلین چین

تپه خرطوم فیل در محل تلاقی بین رودخانه لی و تائوهواجیانگ واقع است. این تپه که 55 متر بالاتر از سطح آب واقع شده است، یک تپه آهکی است که در پایین آن یک مکان غارمانند وجود دارد. این تپه که به طرز اعجاب آوری در ساحل غربی رودخانه لی واقع شده است همچون یک فیل بزرگ الجثه به نظر می رسد که خرطوم خود را وارد رودخانه لی نموده تا آب بنوشد. در هنگام غروب منظره این تپه فوق العاده زیبا به نظر می رسد و در واقع شاهکاری است در منظره رشته کوههای کارست.

تورهای چین: تپه فیلی، جاذبه شگفت انگیز چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این تپه، نماینده رشته کوه های کارست در گویلین به شمار می رود و به نماد این منطقه تبدیل شده است. شما می توانید تصویر آن را در بروشورهای مربوط به سفر به گویلین، کتابچه های راهنما و بسیاری از کسب و کارهای محلی که آن را به عنوان لوگوی خود برگزیده اند ببینید. این مکان یکی از جاهایی است که در بازدید از گویلین حتما باید آن را ببینید. با خبرنگاران همراه شوید و درباره تپه فیلی بیشتر بدانید:

افسانه:

در بالای تپه خرطوم فیل یک بنای ساخته شده به سبک چینی قرار گرفته است که به ساختمان پوکسیان معروف است. این بنا 14 متر ارتفاع دارد و در طی حکومت سلسله مینگ (1368-1644میلادی) ساخته شده است. این بنا به شکل یک دسته شمشیر است که گویی در پشت فیل فرو رفته است. یک افسانه قدیمی وجود دارد که براساس آن در گذشته های دور امپراتور آسمان تصمیم گرفت تا زمین را فتح کند. او سوار بر پشت فیل، سربازانش را رهبری می کرد. آن فیل در حین حمل امپراتور آسمان به قدری خسته شد که سخت بیمار شد. کشاورزان محلی از او پرستاری کردند تا سلامت خود را باز یافت. فیل که بسیار از آنها ممنون شده بود تصمیم گرفت، امپراتور را ترک کند و در زمین بماند و در هنگام قحطی در شخم زدن زمین به کشاورزان یاری کند. امپراتور آسمان به قدری خشمگین شد که شمشیر خود را به پشت فیل فرو کرد و او را به یک تپه صخره ای تبدیل کرد. بنای چینی واقع در بالای تپه نشان دهنده قبضه شمشیر است. اکنون این فیل مهربان می تواند برای همواره در کنار مردم بامحبت گویلین بماند، از شهر محافظت کند و به مهمانانی که از سراسر دنیا به این شهر زیبا می آیند خوشامد بگوید.

غار شویویه (غار ماه روی آب):

گفته می شود برجسته ترین ویژگی تپه خرطوم فیل، انعکاس یک غار ماه مانند است. غار بین خرطوم فیل و بدن آن قرار گرفته است و به غار شویویه (ماه روی آب) معروف است. در شب های مهتابی تصویر غار مثل یک ماه کامل که بر روی آب شناور است به نظر می رسد. در آن شب ها بازدیدنمایندگان می توانند از تماشا یک ماه در آسمان، یک ماه بر روی تپه و یک ماه بر روی آب لذت ببرند. این منظره، شگفت انگیز است.

در درون غار شویویه بیش از 50 کتیبه وجود دارد که قدمت آن به عصر سلسله تانگ (618-907 میلادی) بر می شود. این کتیبه ها ارزش تاریخی و فرهنگی بسیاری دارند.

تفریحات:

تپه خرطوم فیل برای بردن کل خانواده جایی عالی است. این مکان با واقع بودن در راستا آب و مجسمه های فراوانی که در سرتاسر پارک وجود دارد، جایی دوست داشتنی برای عکاسان است. نقش و تصاویر فیل را می توان در تمام پارک مشاهده کرد. مجموعه ای از چند مجسمه جالب سنگی از فیل ها در داخل رودخانه، ساحل آن و پیرامون این پارک دوست داشتنی قرار داده شده است. تمامی علایم هدایت که در سرتاسر پارک دیده می شود به شکل کلمه فیل با الفبای چینی طراحی شده است.

بینندگان از بالای تپه گویلین می توانند یک منظره پانوراما از شهر زیبای گویلین و رودخانه چشم نواز لی را مشاهده نمایند.

بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند از یک پل سنگی که با یاری فیل ها ساخته شده بگذرند و از جزیره عشق (love Island) تماشا نمایند. این جزیره، یک جزیره کوچک زیبا و پوشیده از گیاه بامبو است. بازدیدنمایندگان ضمناً عبور از جاده های پر پیچ و خم آن می توانند مجسمه های زیادی را ببینند. این مکان جایی فوق العاده برای کسب آرامش و گذران زمان است.

شما می توانید سوار بر قایق های سنتی ساخته شده از بامبو، از گردش در اطراف تپه فیل لذت ببرید. این روش، شیوه ای آرام و مسالمت آمیز برای گرفتن عکس های باورنکردنی از تپه خرطوم فیل و رودخانه لی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 941

به "تورهای چین: تپه فیلی، جاذبه شگفت انگیز چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: تپه فیلی، جاذبه شگفت انگیز چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید