تور ایتالیا: حضور هنرمندان صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، هنرمندان صنایع دستی هشت استان کشور در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی و هدایای میلان، هنرهای سنتی ایران را به نمایش می گذارند.

تور ایتالیا: حضور هنرمندان صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این نمایشگاه با حضور 120 کشور خارجی از 5 قاره دنیا در مساحتی بالغ بر 150 هزار مترمربع در 16 سالن نمایشگاهی برگزار می گردد.

نمایشگاه صنایع دستی میلان که یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های صنایع دستی دنیا محسوب می گردد؛ با دارا بودن بخش های متنوعی چون صنایع دستی، هدایا، غذاهای سنتی، سوغات و پوشاک با حضور 2900 شرکت خارجی به یکی از پربازدید کننده ترین نمایشگاه های صنایع دستی دنیا در قلب اروپا تبدیل شده است.

امسال جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 1000 مترمربع با مشارکت شرکت های مختلفی چون شرکت آیتو، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان، شرکت سهامی فرش ایران و با موضوع کانون دنیاگردی و اتومبیل رانی نسبت به حضور و مشارکت هنرمندان صنایع دستی در این نمایشگاه اقدام نموده است.

اداره کل صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با همکاری کانون دنیاگردی و اتومبیل رانی نسبت به مشارکت هنرمندان و شرکت های مرتبط با حوزه صنایع دستی در فضایی بالغ بر 291 مترمربع اقدام نموده است.

در نمایشگاه میلان هنرمندان استان های تهران، اصفهان، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، البرز و هرمزگان در رشته های چون زیور آلات سنتی، سفال و سرامیک، پته دوزی، سوزن دوزی، نقاشی پشت شیشه، چاپ باتیک، سراجی سنتی و... مشارکت دارند.

ایران تا به امروز به صورت پراکنده در این نمایشگاه مشارکت داشته که در سال های 94 و 95 با حضور مستمر و فعال خود و مشارکت بیش از 30 هنرمند صنایع دستی در این نمایشگاه و جذب مخاطبان بسیار عنوان مهمان ویژه را در سال 96 به خود اختصاص داده است.

عمده کالاهای صادراتی صنایع دستی ایرانی به کشور ایتالیا شامل گروه کالایی گلیم و زیلو و شیشه های سنتی است.

مهم ترین امتیازات حضور هنرمندان ایرانی در جمع 120 کشور مشارکت کننده شامل موارد زیر است:

  • نمایش توانمندی های فراوریات صادراتی صنایع دستی به همراه نمایش فرهنگ و هنر ایرانی -اسلامی
  • کسب تجربه کاری برای هنرمندان مشارکت کننده صنایع دستی در سطح بین المللی نسبت به نوع تقاضای بازار
  • فروش و آشنایی با بازار، تجار و فراوری کنندگان صنایع دستی کشورهای مختلف
  • برقراری ارتباط و تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران
  • بهره مندی از دانش نوین و کارآمد؛ در راستای رشد کمی و کیفی محصولات صنایع دستی ایران (از جمله صنعت بسته بندی کشور)
  • حضور بیشتر هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی برای انجام فعالیت فراوری زنده آثار (ورک شاپ) به منظور جذب مخاطب بیشتر و ارتقاء سطح فروش

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایا میلان (ایتالیا) از 11 تا 19 آذر ماه امسال، به مدت 9 روز در محل نمایشگاه های بین المللی شهر میلان برگزار خواهد شد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 930

به "تور ایتالیا: حضور هنرمندان صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: حضور هنرمندان صنایع دستی ایران در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید