خبرنگاران امام آدینه اهل سنت کیش: کارگران بال های توسعه جامعه هستند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، کیش - خبرنگاران - امام آدینه اهل سنت کیش گفت: کارگران بال های توسعه جامعه هستند که نتیجه کوشش آنان در بالندگی ایران اسلامی مشاهده می گردد.

خبرنگاران امام آدینه اهل سنت کیش: کارگران بال های توسعه جامعه هستند

به گزارش ایرن شیخ یعقوب شمس، شنبه شب در افتتاح مجموعه اسکان کارگری پدیده کیش گفت: هر کارگر یکی از پرهای بال پرنده بوده که در صورت غیبت هر کدام سیستم پرواز آن را مختل می نماید.

وی افزود: اگر اکنون کشور و جزیره ای آباد داریم همه مدیون کوشش کارگرانی است که ذره ذره این سرزمین را ساخته و تحویل جامعه داده اند.

شمس اضافه نمود: مهمترین وظیفه جامعه برای قدر دانی از زحمات کارگران احصا حقوق آنان بوده که در این راستا باید واحدهای نظارتی نسبت به رعایت حقوق آنان از سوی جامعه کارفرمایی تمام کوشش خود را داشته باشند.

کارگر و کارفرما 2 روی یک سکه هستند

معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: کارگر و کارفرما 2 روی یک سکه هستند و باید حقوق آنان به صورت توامان حفظ گردد.

سعید پورعلی پیوند بین کارگر و کارفرما را از مهمترین اتفاقات در روز کارگر بیان کرد و اضافه نمود: در راستای حفظ و ارتقای سلامت کارگران و محیط کارگری در شرایط همه گیری کرونا، واحد کار و خدمات اشتغال این سازمان حفظ حقوق کارگر و کارفرما، فعالیت های نظارتی برای رعایت ضوابط بهداشتی و استانداردها را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: کارگر و کارفرما در کنار هم برای عمران و آبادانی کشور کوشش می نمایند و نباید بین آنها فاصله ای باشد چرا که هردو برای زندگی شرافتمندانه به عنوان یک هدف مشترک کوشش می نمایند و در این دستاورد سهیم و شریک هستند.

2 کارگر در کیش جان خود را از دست دادند

مدیر واحد کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش نیز در آیین گفت: در امسال 2 نفر از کارگران این جزیره بر اثر حوادث کار جان خود را از دست دادند.

محمد علی جلایر افزود: هر دو مورد فوتی به علت رعایت نکردن مقررات ایمنی کار و کارگری از جمله استفاده نکردن تجهیزات ایمنی حین کار دجار داحثه شده و جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: این واحد در صدد است با افزایش نظارت ها و بازرسی ها با هدف کاهش حوادث ناشی از کار را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا آموزش محوری اصول ایمنی بین کارگران یکی از اهداف این نظارت ها خواهد بود.

مدیر واحد کار و اشتغال سازمان منطقه آزاد کیش یادآورد شد: ایجاد سامانه کار و اشتغال از برنامه های این سازمان در پشتیبانی از کار و کارگران است که در این راستا پس از ثبت قرارداد 2 هزار و 500 نفر از کارگران فعال در جزیره برای آنان مجوز اشتغال صادر شده است.

وی افزود: این مجوز در راستای احصا حقوق کارگران از کارفرمایان صادر می گردد به طوریکه در نتیجه فعالیت این سامانه شکایت های کارگری در سال 1399 با 107 فقره پرونده به 830 مورد رسیده است.

این مجموعه از سوی شرکت پدیده با هدف ایجاد امکانات رفاهی مطلوب برای اسکان 760 نفر از کارگران این شرکت تاسیس شده است.

این مجموعه شامل 168 اتاق خواب چهار نفره ویژه کارگران مجرد، 24 اتاق خواب خانوادگی و 50 اتاق خوابگاهی برای سرپرستان و مهندسان طرح های عمرانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 604

به "خبرنگاران امام آدینه اهل سنت کیش: کارگران بال های توسعه جامعه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امام آدینه اهل سنت کیش: کارگران بال های توسعه جامعه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید