اجبار برای استفاده از USB، C در هند

به گزارش کیوسک خبری آشنا، دیجیاتو نوشت: به موجب این قانون، تولیدنمایندگان و شرکت های فناوری هند تا مارس 2025 فرصت دارند که در دستگاه های خود از USB Type-C استفاده نمایند.

اجبار برای استفاده از USB، C در هند

در پی اتحادیه اروپا، اکنون دولت هند نیز مقرراتی را تصویب نموده است که استفاده از شارژرهای USB-C را برای همه گوشی ها الزامی می نماید. بنابراین شرکت های فناوری این کشور تا مارس سال 2025 فرصت دارند تا از USB Type-C به عنوان درگاه شارژ استاندارد همه محصولات الکترونیکی خود استفاده نمایند.

اداره استانداردهای هند (BIS) که به وسیله دولت هند اداره می گردد، پس از مشورت با سهامداران صنعت در خصوص استانداردها، محدودیت های زنجیره تأمین دنیای و در دسترس بودن محصول، این خبر را اعلام نمود. روهیت کومار سینگ، دبیر وزارت امور مصرف نمایندگان هند گفت: BIS استانداردهایی را برای شارژرهای Type-C اعلام نموده است و دولت دو نوع رایج درگاه شارژ برای موبایل و دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی ارائه خواهد نمود.

او ادامه می دهد: اتفاق نظر گسترده ای بین صنعت و دولت وجود دارد که استفاده از پورت های شارژ USB نوع C را می توان شش ماه پس از ارائه استانداردهای اتحادیه اروپا برای درگاه های شارژ USB در سال 2024 اجباری کرد؛ زیرا با این امر تولیدنمایندگان الکترونیک یک زنجیره تأمین یکپارچه دنیای خواهند داشت.

همه تولیدنمایندگان گوشی های هوشمند و شرکت های فناوری هند باید تا مارس 2025 و سه ماه پس از ضرب الاجل در اتحادیه اروپا، از پورت USB Type-C به عنوان درگاه شارژ استاندارد محصولات الکترونیکی خود استفاده نمایند. بااین حال، بعضی از دستگاه هایی که هیچ کاربرد علمی برای USB Type-C ندارند، از دستور مستثنی خواهند شد.

اهداف قانون تازه هند برای استفاده از پورت USB Type-C

وزارت امور مصرف نمایندگان گفت که هدف از این قانون تازه کاهش تعداد شارژرهای موجود در هر خانوار و درنتیجه به حداقل رساندن اندازه زباله های الکترونیکی تولیدشده است. علاوه براین، گفته می گردد که این حرکت گامی به سوی ابتکار LiFE (سبک زندگی برای محیط زیست) نارندرا مودی، نخست وزیر هند است که هدف آن ایجاد انگیزه در مردم سراسر دنیا برای استفاده آگاهانه و عمدی به جای مصرف آگاهانه و بی فایده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1132

به "اجبار برای استفاده از USB، C در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجبار برای استفاده از USB، C در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید