افزایش 91 درصدی قیمت مسکن در تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه یک به 60 میلیون تومان نزدیک شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، طبق اعلام بانک مرکزی در شهریورماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی تهران 24 میلیون و 200 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش یافت.

افزایش 91 درصدی قیمت مسکن در تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه یک به 60 میلیون تومان نزدیک شد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، برآوردهای بانک مرکزی در شهریورماه بیانگر آن است که در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 242.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است، درمیان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 507.9 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 104.1 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 102.8 و 81.5 درصد افزایش نشان میدهد.

همچنین در شهریورماه تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال 1399، به 8.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.8 درصد کاهش و 203.7 درصد افزایش نشان می دهد.

ضمن اینکه آنالیز توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 38 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در ماه مورد گزارش، شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 27.3 و 30.1 درصد رشد نموده است.

لازم به ذکر است، گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال 1399 برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره آنالیز ها و سیاست های مالی بانک مرکزی تهیه و منتشر می گردد.

لازم به ذکر است در حالی بانک مرکزی مطابق روال همیشگی گزارش تحولات بازار مسکن را به صورت ماهانه منتشر میکند که وزارت راه و شهرسازی در ماه های مرداد و شهریور این گزارش را منتشر ننموده است . وزیر راه و شهرسازی با این استدلال که انتشار گزارش ها باعث بر هم زدن بازار مسکن می گردد به معاونت مسکن و ساختمان دستور داده از انتشار گزارش تحولات قیمت مسکن خوددداری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 108

به "افزایش 91 درصدی قیمت مسکن در تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه یک به 60 میلیون تومان نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 91 درصدی قیمت مسکن در تهران، متوسط قیمت مسکن منطقه یک به 60 میلیون تومان نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید