ایده های انتخاب بهترین مدل های دکوراسیون داخلی اتاق خواب

به گزارش کیوسک خبری آشنا، دکوراسیون داخلی اتاق خواب مشابه تمام فضاهای منزل اهمیت بسیار زیادی دارد چون اغلب افراد از اتاق خواب خود علاوه بر مکانی برای رسیدن به آرامش و استراحت و خوابیدن، برای مطالعه، تمرین و حتی تفریح نیز استفاده می کنند.

ایده های انتخاب بهترین مدل های دکوراسیون داخلی اتاق خواب

با اینکه چیدمان و انتخاب المان های مختلف در اتاق خواب به سلیقه و روحیه افراد نیز وابسته است ولی یکسری اصول دکوراسیون داخلی اتاق خواب وجود دارند که بی توجهی به آنها، فضای اتاق خواب را بد جلوه خواهد داد. در این مطلب قصد داریم به همین اصول و قواعد طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

اصول و قواعد دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اتاق خواب برای هر رده سنی که باشد از یکسری بخش ها و المان های مختلف تشکیل شده که در همه آنها مشترک است. برای اینکه دکوراسیون و نحوه چیدمان اتاق خواب، مطابق با میل و روحیات شما باشد به نکاتی که اشاره می کنیم توجه کنید:

  • رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب: انتخاب رنگ های گرم مثل رنگ قرمز برای رنگ آمیزی دکوراسیون اتاق خواب مناسب نیست چون جدای از نوع فعالیتی که در اتاق خواب انجام می دهید باید شما را به آرامش برساند این در حالیست که رنگ های گرم باعث افزایش انرژی در فرد می شوند. از طرفی هم ست کردن سایر وسایل اتاق خواب با چنین رنگ هایی دشوارتر است. طبق اصل روانشناسی رنگ و توصیه روانشناسان، با توجه به کاربرد کلی اتاق خواب در منزل، بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم و آرامش بخش مثل آبی، سبز و مخصوصا سفید است. رنگ سفید رنگی خنثی بوده و به راحتی با هر سبک و رنگ دیگری هماهنگ می شود.
  • فرش: دکوراسیون داخلی اتاق خواب ساده و شیک بدون فرش مناسب معنایی ندارد. فرش های جدید با سایزهای مختلف بسیار مناسب هستند ولی هر نوع فرشی که انتخاب می کنید رنگ زمینه آن باید متناسب با رنگ دکوراسیون باشد. از لحاظ اندازه هم نباید کل اتاق خواب را بگیرد یا اینکه خیلی کوچک باشد. فرش های تراکم بالا برای تزئین و تراکم پایینتر برای استفاده پیوسته در اتاق خواب مناسب هستند.
  • نورپردازی: اگر می خواهید دکوراسیون داخلی اتاق خواب شیک باشد و فضای آن غمگین و گرفته نباشد و همچنین تمام المان های مختلفی که بکار برده اید، به خوبی نمود پیدا کنند، نورپردازی حرفه ای و مناسب راه حلی قطعی است. منظور از نورپردازی به طور کلی نورپردازی طبیعی و مصنوعی است. برای نورپردازی طبیعی باید در اتاق خواب پنجره ای با سایز مناسب و در جهت ورود نور خورشید در نظر بگیرید. نورپردازی مصنوعی هم بسیار مهم است. استفاده از چراغ مطالعه مناسب بر روی پاتختی، نور مناسب در بالای میز آرایش یا دو طرف آن برای آرایش کردن و آماده شدن و نور تزئینی حرفه ای در سقف یا پشت تخت خواب از نمونه های بکارگیری اصولی نور مصنوعی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب شماست.
  • تخت خواب: تخت خواب یکی از المان های بسیار مهم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب ساده ولی شیک و مدرن می باشد که انتخاب صحیح آن تأثیر زیادی بر روی میزان رضایت شما خواهد داشت. اندازه تخت خواب باید به نحوی باشد که هنگام بلند شدن از هر طرف مشکل نداشته باشید. محل قرارگیری آن هم نباید کنار درب ورودی اتاق یا زیر پنجره باشد چون سر و صدای محیط بیرون و سرما و گرمای مستقیم، خواب را مختل خواهد کرد. تخت خواب هایی که ارتفاع بلندی دارند هم فضای کافی برای نگهداری وسایل در زیر تخت فراهم می کنند و هم اینکه فضای اتاق را بهتر جلوه می دهند. رنگ روتختی نیز باید کاملا در هارمونی کامل با رنگ و طرح دکوراسیون داخلی اتاق خواب باشد.
  • پرده: انتخاب پرده مناسب به عنوان بخش ضروری و غیر قابل جایگزین در اتاق خواب بسیار مهم است. پرده و زیر پرده ای علاوه بر حفظ حریم خصوصی به شما کمک می کنند تا در کل سال، میزان ورود نور خورشید و سرما و گرما را به خوبی کنترل کنید. موقع انتخاب و خرید پرده برای اتاق خواب، دقت کنید که رنگ آن باید متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی آن باشد. سایز آن باید به طور کامل متناسب با سایز پنجره ها باشد.

سبک و مدل پرده باید با سبک دکوراسیون داخلی اتاق خواب یکسان باشد. به عنوان مثال پرده های پارچه ای یا چوبی برای سبک کلاسیک و پرده های کرکره ای برای سبک مدرن مناسب هستند.

مهمترین نکته در انتخاب نوع پرده برای اتاق خواب دقت به میزان نور محیط و نورگیری اتاق و ویژگی های شخصیتی خودتان است.

به عنوان مثال اگر نورگیری ضعیفی دارید باید از پرده های توری و حریر استفاده کنید که به علت نازکی و شفاف بودن، نور زیادی از خود عبور می دهند با این حال کمی حریم خصوصی شما در معرض دید خواهد بود. پرده های از جنس، نخ و کتان و ابریشم در حد متوسط قرار دارند. در مقابل پرده های شید، کرکره ای و پارچه ای نور را از خود عبور نمی دهند و برای فضاهای پرنور یا کسانی که کمترین میزان نور، خواب آنها را مختل می کند بسیار گزینه مناسبی است.

منبع: اتاق
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 641

به "ایده های انتخاب بهترین مدل های دکوراسیون داخلی اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های انتخاب بهترین مدل های دکوراسیون داخلی اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید