بازسازی و طراحی خانه بالکن رایگان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بازسازی منزل همواره از مهم ترین اهداف معماران بوده و هست . تا بتوانند خانه ای که دارای کیفیت و روح معماری و دارای گذشته ای تاریخی است را حفظ و از نابود شدن آن جلوگیری نمایند . پروژه ای که امروز میخواهیم در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران به آن نگاهی بیندازیم طراحی دکوراسیون منزل خانه ای در شهر پکن چین میباشد .

بازسازی و طراحی خانه بالکن رایگان

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این خانه 90 متری در سال 2018 ساخته شده است.

نامی که برای این پروژه به کار رفته است خانه بالکن رایگان است .

حال دلیل این نامگذاری چیست ؟

این پروژه یک آپارتمان معمولی دو خوابه در یک مجتمع تجاری - مسکونی در شهر پکن را به خانه ای برای زوجین تبدیل میکند که هم روح فضای کلاسیک دارند و هم نیازهای زندگی مدرن را بر آورده مینمایند . در انتهای شمالی آپارتمان ، یک بالکن کوچک وجود دارد که توسط توسعه دهنده این ملک به صورت رایگان در اختیار ساکنین خانه قرار داده شده است که بسیار مورد توجه طرح نهاده شد و نام این پروژه به این دلیل انتخاب شده است .

این خانه توسط معمار ژاپنی فوجیموری طراحی شده است . او این بالکن را با قرار دادن یک سقف خمیده و چهار پنجره به فضای خانه اضافه نموده است و آن را به عنوان عنصری تاثیرگزار در نمای خانه تصویب نموده است . یکی از این پنجره ها در بالای این نما قرار داشت و پنجره دیگر به صورت افقی و شبکه بندی شده در پایین نما که مقیاس را در نظر بیننده وسعت میبخشد ، و دو پنجره دیگر در طرفین طراحی شد .

اما ایده ای که این طراح ژاپنی برای عملکرد این فضای اضافه شده به دکوراسیون داخلی منزل داشت ، ایجاد یک اتاق چایخوری به سبک و سیاق فرهنگ ژاپنی ها بود . با قرار دادن دو تشک بر روی زمین و میزی با پایه های کوتاه توانسته است فضایی دنج و جذاب را برای این خانه به ارمغان بیاورد . هم چنین پنجره های افقی شبکه بندی شده نیز در ارتفاعی قرار دارند که ساکنان خانه در حالت نشسته در این اتاق چایخوری نیز میتوانند به فضای بیرون و شهر پکن اشراف داشته باشند و این فضا را از نورگیری طبیعی مناسبی برخوردار نمایند . به علاوه با ایجاد یک سطح چوبی نیز در زیر پنجره بالایی ساکنان میتوانند با ایستادن بر روی آن سطح از پنجره بالایی بیرون را تماشا نمایند . این قسمت همان روح فضاهای کلاسیک و تاریخی را در دل خانه زنده میکند .

این فضا به گونه ای طراحی شده است که با نشستن بر روی زمین چوبی و نگاه کردن به سقف خمیده ، احساس میشود که در یک غار با چهار پنجره مختلف به عنوان دهانه غار قرار دارید .

هم چنین معمار با برداشتن دیوارهای اضافی خانه توانسته است به ایجاد فضاهای بیشتر از جمله یک اتاق خواب برای این اپارتمان یاری کند.

ایده دیگر طراح در بازسازی و تعمیرات ساختمان این بود که آنچه برای تقسیم فضای داخلی استفاده میشود دیوار نیست بلکه پارتیشن است . پارتیشن بین اتاق خواب و اتاق نشیمن برای رختکن لباس ها است و پارتیشن بین ورودی و اتاق خواب دیگر به عنوان کتابخانه استفاده میشود .

در بازسازی با ایجاد گنجه ها و کمد ها در دیوار نه تنها باعث ایجاد فضای آزاد در داخل خانه میشود بلکه باعث افزایش ضخامت دیوار میشود که ما در معماری کلاسیک شاهد آن هستیم .

معمار این خانه از طرح های متقارن در بسیاری از قسمت ها استفاده نموده است . طراحی دکوراسیون آشپزخانه ، اتاق ناهار خوری یک محور را تشکیل میدهد و اتاق چایخوری ، ورودی ، سرویس و فضای نشیمن به عنوان محور دیگری از این تقارن طراحی شده اند . این تقارن باعث ایجاد نظم در کل فضا میشود .

اما دیگر نکته ای که در این طرح نظر بیننده را در نگاه اول به خود جلب میکند استفاده فراوان از متریال چوب در قسمت های مختلف خانه است. که این چوب ها از دو رنگ تشکیل شده اند . چوب بلوط تیره و ام دی اف روشن . که چوب تیره تر در قسمت های اصلی و دیواره ها و کف فضا و پارتیشن ها استفاده شده است و چوب روشن تر به عنوان قاب های این عناصر و مبلمان قسمت های مختلف از جمله اتاق ناهارخوری ، فضای نشیمن و اناق خواب ها است . این کار نیز یادآور روح کلاسیک خانه های ژاپنی است و به ایجاد حس آرامش در فضا خانه یاری فراوانی میکند .

معمار این پروژه معتقد است در معماری هیچ حد و مرزی بین گذشته و آینده ، کلاسیک و مدرن ، محلی و شهری وجود ندارد . او با طراحی خانه ای به سبک و سیاق کلاسیک و ژاپنی امیدوار بود تا شکل فضای زندگی معاصر را کشف کند و یک سبک منحصر به فرد در پکن چین ایجاد کند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 104

به "بازسازی و طراحی خانه بالکن رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی خانه بالکن رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید