بازنشسته ام نمی توانم سرپرست فدراسیون شوم ، با مدیریت خوب نیازی به بودجه دولتی ندارد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، نایب رئیس فدارسیون فوتبال ایران گفت: اگر فدراسیون فوتبال خوب مدیریت گردد هیچ نیازی به بودجه دولت ندارد.

بازنشسته ام نمی توانم سرپرست فدراسیون شوم ، با مدیریت خوب نیازی به بودجه دولتی ندارد

به گزارش خبرنگاران ، علی کفاشیان در مورد اینکه مدتی بود در فدراسیون فوتبال حاضر نشده، گفت: قرار نیست من هر روز به فدراسیون بیایم چون موظف نیستم. فعلاً عضو هیأت رئیسه هستم و گاهی سر می زنم تا میز را حفظ کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می گردد بعضی فعالیت هایی انجام می دهند تا او در فدراسیون نباشد، مطرح نمود: من تا زمانی که انتخابات مجمع برگزار گردد بر اساس همان مجمع قبلی که به عنوان نایب رئیس انتخاب شده بودم، عضو هیأت رئیسه و نایب رئیس هستم. انتخابات بعدی که برگزار گردید قول می دهم سر و کله ام زیاد اینجا پیدا نگردد!

وی در مورد اینکه آیا بحث سرپرستی او در فدراسیون کلا منتفی شده، گفت: منتفی شده، سرپرستی احتیاج به این دارد که بازنشسته نباشم. باید این مجوز گرفته گردد. من بازنشسته هستم و عملا نمی توانم سرپرست باشم و اسناد و اوراق را امضاء کنم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می گردد وزارت ورزش قبول نمی نماید فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی محسوب گردد و این اتفاق در دولت قبلی هم مشکل ساز شد، توضیح داد: در آن زمان اساسنامه را که فرستاده بودند تأیید شده بود و بر اساس آن کار کردیم. در اساسنامه جدید هم استقلال فدراسیون کاملاً در نظر گرفته شده و فیفا هم اعلام نموده وزیر ورزش نباشد. همه این ها قبول شده و الان تصمیم گیرنده اصلی در فدراسیون فوتبال خود مجمع و بعد هیأت رئیسه است. اشکال خاصی از نظر اینکه اساسنامه تأیید نگردد وجود ندارد. در مورد بحث نهاد عمومی غیردولتی هم مصوبه مجلس و قانون است. برای همه فدراسیون ها یکسان است و چیزی نیست که برداشته گردد. اگر بخواهند برداشته گردد شامل همه فدراسیون ها می گردد.

کفاشیان در مورد اینکه فیفا این را نمی پذیرد، گفت: یکسال است که در مورد این موضوع با فیفا بحث می گردد. آنها باید توجیه شوند که این ربطی به این ندارد که استقلال فدراسیون زیر سؤال برود. بالاخره هر فدراسیونی در هر کشوری ضمن اینکه تابع مقررات و قوانین فیفا و AFC است تابع قوانین خودش هم است و نمی تواند قوانین خودش را نادیده بگیرد. این جزو قانون کشور ما است و آنها باید این را بپذیرند. باید با آنها خوب صحبت گردد که متوجه شوند این اساسنامه می تواند استقلال فدراسیون را حفظ کند و کسی نمی تواند در انتخابات و تصمیمات فدراسیون دخالت کند و اصل آن مجمع و هیأت رئیسه هستند.

وی در مورد زمان تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال مطرح نمود: خودم پیشنهاد دادم اگر مشکل و ابهامی برای فیفا یا جای دیگر وجود دارد، سریعا انتخابات را بر اساس همین اساسنامه که هیچ مسئله ای هم ندارد تأیید نمایند که انجام گردد. برای انتخابات اساسنامه هیچ مسئله ای ندارد. باید سریعا یک مجمع تشکیل بدهند و اساسنامه را تأیید نمایند. من این را به مسئولین فیفا پیشنهاد دادم که اگر اساسنامه مشکل یا ابهامی دارد که به نظرم ابهامی نیست، سریعا اجازه برگزاری انتخابات را بدهند تا مدیریت فدراسیون تعیین گردد و روی ریل کاری بیفتد و به قول معروف هیأت رئیسه و صاحب جدید پیدا کند.

کفاشیان اضافه نمود: بعد از آن می توانند دوباره قدم های بعدی را بردارند و ابهامات را بردارند. الان هر چقدر فیفا اساسنامه فدراسیون ما را طول بدهد و نگذارد که انجام گردد به ضرر فوتبال کشور ما و آسیا است. ما جزو بهترین های آسیا هستیم و فیفا اینجا در حق فوتبال ما ظلم می نماید. باید سریعاً مجوز برگزاری انتخابات را بدهند و بعد از آن با هیأت رئیسه جدیدی که می آید اگر ابهامی وجود دارد، آن را رفع نمایند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اسلامیان اعلام نموده تا زمانی که دولت دخالت نکند این مشکل حل نمی گردد، گفت: بحث ورود دولت نیست، بحث این است که فدراسیون با فیفا طرف است. باید اساسنامه را به آنها بگوییم و اگر مورد خاصی وجود دارد صراحتاً بگویند. اگر احتیاج به تغییر قانون دارد آن زمان دولت باید لایحه این تغییر قانون را بدهد. این هم با یک روز-دو روز حل نمی گردد ما نمی توانیم فدراسیون و فوتبال را رها کنیم برای اینکه چند ماه بگذرد و یک قانون اصلاح گردد. فدراسیون باید به کارش ادامه بدهد. همانطور که 10، 12 سال بودیم و فدراسیون استقلال خودش را حفظ کرد حالا بعد از آن هم هست و می توانند دوباره وقت بدهند. هر چقدر تأخیر و سنگ اندازی در اجرای انتخابات باشد به ضرر فوتبال کشور است و به نظر من مسئولیت آن با کسانی است که نمی گذارند اساسنامه تصویب گردد.

کفاشیان در مورد اینکه اسلامیان اعلام نموده قراردادی که با ویلموتس بسته شده قرارداد خوبی بوده و ویلموتس هم اعلام نموده با برند من بازی شده و غرامت می خواهم، گفت: مگر ویلموتس برند داشت؟ از این اطلاعی ندارم، او مربی بوده که فدراسیون او را با توجه به سوابقش انتخاب نموده و آورده، حالا نتیجه نگرفته، نباید کاسه و کوزه ها را سر فدراسیون بشکنیم. اگر نتیجه می گرفت همه به به می گفتند. تا نتیجه نمی گیرند می گویند فدراسیون ایراد داشته. این درست نیست. به نظرم یک مربی آوردند و جواب نداده، از قراردادش هم من اطلاع زیادی ندارم.

وی در مورد اینکه اگر دولت و وزارت ورزش با فیفا توافق کند به فوتبال ما یاری می گردد، گفت: وزارت ورزش هم جاهایی باید پاسخگو باشد. مجلس و مسئولین دولت سوال می نمایند. وزارت مسئولیت ورزش را دارد اما از نظر مسائل مالی حتی برای هیأت رئیسه آینده می گویم؛ اگر فدراسیون فوتبال خوب مدیریت گردد هیچ احتیاجی به بودجه دولت ندارد. مخصوصا فوتبال ایران که می تواند سرشار از منبع درآمد باشد و حتی به هزینه های باشگاه ها هم یاری کند. بحث دخالت هم این نیست که دولت بخواهد پول کمی بدهد و دخالت کند. دولت باید در خیلی از مسائل پاسخگو باشد. همینطور که من در 12 سالی که در فدراسیون بودم و 8 سال آن را هم رئیس بودم، با رؤسا و وزرا تعامل داشتم. فقط یک نفر تعامل نداشت که ما اذیت شدیم. این تعامل باید باشد. به وزارت ورزش هم حق بدهید، باید به مجلس و نهادهای ذیربط دولت پاسخ بدهد.

وی در مورد اینکه پول فوتبال برای وزارت جذاب است و ممکن است به آن چشم داشته باشد، مطرح نمود: وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و ... وظیفه شان این است که ورزش کشور را به اوج برسانند. اگر فوتبال ما به جام جهانی برود اولین جایی که افتخار می نماید وزارت ورزش است و قطعا باید در همین زمینه هم آنها هزینه نمایند، ورزشگاه بسازند و صندلی مختلف برای فوتبال کشور ایجاد نمایند. همه ما قصدمان این است که ورزش مملکت رشد کند و اوج بگیرد. آن زمان که پرچم جمهوری اسلامی برافراشته می گردد و سرود ملی نواخته می گردد همه افتخار و احساس شعف و شادی می نمایند. این نیست که بگوییم وزارت ورزش جدا است.

وی در مورد اینکه موقع جدایی از فدراسیون خزانه فوتبال ایران چقدر موجودی داشت مطرح نمود: یادم نیست الان کرونا باعث شده لیگ متوقف گردد، فعالیت نداشته باشد واحدهای تجاری و مالی در یک بحران عمومی هستند و ربطی ندارد ولی آن زمان فدراسیون فوتبال درآمدهای خاصی ای فیفا و AFCداشته و الان هم برای همین می گویم که فوتبال ما باید روی ای خودش بایستد مدیریت سریعا تعیین گردد و به سمت جام جهانی برویم اگر به جام جهانی نرویم 4 سال عقب می افتیم.

وی در مورد اینکه اسلامیان عنوان نموده اگر برخلاف 208 عضو دیگر فیفا عمل کنیم برای فوتبال ایران تبعات دارد الان هم فیفا نهاد عمومی غیردولتی را قبول نمی نماید و آیا این جهت به تعلیق فوتبال ایران منتهی می گردد گفت: من در جریان بحث های اساسنامه نیستم دوستان در فدراسیون از اول این را پیگیری کردند. نمی دانم چرا جلسه هیأت رئیسه تشکیل نشد از آنها می پرسم و اگر گفتند اعلام می کنم ولی به هر صورت باید این مسأله حل گردد و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هم دوست ندارند فوتبال به سمت تعلیق برود.

وی در مورد اینکه اعلام نموده بود پول موجود است و باید به ما اعلام کند آن را به کجا بدهیم، گفت: من در مورد دوستانی که گفتند پول دست کفاشیان است گفتم بیایند بگیرند. نگفتم پول موجود است. گفتم آنهایی که می گویند پول وجود دارد حتما اطلاعاتی دارند. بگویند ما چگونه گرفتیم تا به آنها اطلاعات بیشتری بدهیم و اگر موجود است به آنها بدهیم. این مساله تعیین و خیلی شفاف است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 52

به "بازنشسته ام نمی توانم سرپرست فدراسیون شوم ، با مدیریت خوب نیازی به بودجه دولتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنشسته ام نمی توانم سرپرست فدراسیون شوم ، با مدیریت خوب نیازی به بودجه دولتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید