بهره برداری از مجتمع MRF کوهک تا نیمه اسفندماه، کاهش چشمگیر حجم پسماند ورودی به آرادکوه تا سرانجام سال آینده

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون هماهنگی و ارزیابی امور منطقه ها سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از بهره برداری آزمایشی از مجتمع ام آر اف کوهک تا نیمه اسفندماه اطلاع داد.

بهره برداری از مجتمع MRF کوهک تا نیمه اسفندماه، کاهش چشمگیر حجم پسماند ورودی به آرادکوه تا سرانجام سال آینده

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امو بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شادی مالکی با اشاره به اقدامات مربوط برای فعال سازی مجتمع های MRF در 4 پهنه شهر تهران گفت: احداث پروژه کوهک که منطقه ها 5، 21 و 22 را پوشش می دهد و روزانه تا 730 تن پسماند را دریافت می نماید، هم اکنون با پیشرفت 97 درصدی همراه است و تا دو هفته آینده به بهره برداری آزمایشی می رسد. پروژه سرخه حصار هم که منطقه ها 8، 13 و 14 را در برمی گیرد و حجم ورودی آن روزانه حدود 780 تن است، در مرحله آماده سازی جهت ورودی به سایت، حفاری و کف سازی است.

او ادامه داد: پروژه حکیمیه با پوشش منطقه ها 4 و 7 و پذیرش روزانه 510 تن پسماند و پروژه آزادگان با پوشش منطقه ها 12، 15 و 16 و حجم ورودی 830 تن زباله به ترتیب در مراحل پی ریزی، کف سازی و دیوار چینی قرار دارند.

مالکی با تاکید بر اینکه با اجرای این پروژه ها کوشش می کنیم تا خاتمه سال 1401، حجم پسماند ورودی به آرادکوه را تا 10 درصد کاهش دهیم، بیان نمود: با اجرای پروژه MRF، روزانه حدود دو هزار و 500 تن از پسماند که شامل نیمی از پسماند فراوریی می گردد به جای آرادکوه وارد این مجتمع ها می گردد تا بخشی از آن ها به سمت صنایع تبدیلی منتقل شوند و بخشی دیگر برای فراوری برق و انرژی مورد استفاده قرار گیرند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 5 هزار و 500 تن پسماند وارد آرادکوه می گردد که روی نیمی از آن ها اقدام خاصی صورت نمی گیرد، مطرح نمود: تمام هدف ما این است که با کاهش دفن پسماند در آرادکوه به کاهش مسائل زیست محیطی یاری کنیم.

مالکی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در مورد پسماندهای مربوط به سرشاخه ها پرداخت و توضیح داد: سایت پسماندهای حجیم مخصوص سرشاخه ها با هدف کاهش حجم پسماند، کاهش فراوری شیرابه و فراوری کمپوست با کیفیت بالا روزانه 150 تن سرشاخه را در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار پذیرش می نماید و در نهایت 20 تن کود گرانول و 15 تن چیپس چوب تحویل می دهد.

او گفت: بعلاوه، روزانه 30 تن ضایعات میادین میوه و تره بار برای افزایش رطوبت و غنی سازی محصولات به این سرشاخه ها اضافه می گردد. در نهایت، از کود گرانولی تهیه شده در فضای سبز شهر تهران استفاده می گردد.

مالکی در خاتمه گفت: شایان ذکر است احداث 3 مرکز تازه ساماندهی پسماندهای حجیم در شهر تهران در قالب فراخوان شناسایی سرمایه گذار در دستور کار سازمان مدیریت پسماند واقع شده است که انجام این مهم، حجم قابل توجهی از پسماند ورودی به مجتمع آرادکوه کاهش خواهدیافت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1000

به "بهره برداری از مجتمع MRF کوهک تا نیمه اسفندماه، کاهش چشمگیر حجم پسماند ورودی به آرادکوه تا سرانجام سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از مجتمع MRF کوهک تا نیمه اسفندماه، کاهش چشمگیر حجم پسماند ورودی به آرادکوه تا سرانجام سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید