چرا باید در فروشگاه های آنلاین نیاز روزمره خود را جستجو کنیم؟

به گزارش کیوسک خبری آشنا، فروشگاه های آنلاین، روز به روز جای خود را در سبد مصارف خانگی ما پیدا می کنند و تجربه کرونا نشان داد، چه بخواهیم و چه نخواهیم بالاخره روزهایی پیش می آید که گذرمان به این فروشگاه ها می خورد اما چه خریدهایی را می توان از این فروشگاه ها با خیال راحت انجام داد و چه خریدهایی را نمی توان براحتی از این فروشگاه ها کرد؟

چرا باید در فروشگاه های آنلاین نیاز روزمره خود را جستجو کنیم؟

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، در این گزارش برخی از باید و نبایدهای خرید از فروشگاه های آنلاین را بخوانید.

مراقب خرید کالاهای تاریخ دار باشید

معمولا فروشگاه های آنلاین، به خصوص در حوزه مواد غذایی و مصارف خانگی از درج اطلاعات کامل محصول خودداری می کنند و یا گزینه ای برای ثبت آنها ندارند. پس مراقب خرید کالاهای تاریخ دار باشید. برای مثال لبنیات و کالاهای از این دست، ممکن است 5 تا 10 روز تاریخ مصرف داشته باشند و ممکن است شما اقدام به خرید آنها کنید و پس از دریافت محصول متوجه شوید 3 یا 4 روز از تاریخ مصرف آنها باقی مانده است. پس بهتر است این مواد را از فروشگاه های محلی به صورت تازه و با مشاهده تاریخ تولید و انقضا خریداری کنید.

نیازهای همیشگی خود را پیدا کنید و خرید کنید

در فروشگاه های آنلاین بهتر است دنبال نیازهای آشنا و روزمره خود بروید. به عنوان مثال اگر یک نوع شوینده با کاربرد خاص، برند مورد توجه شما و قیمت تعیین همیشه در لیست خریدهای حضوری شما وجود دارد، پس می توانید با خیال راحت این کالا را در فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

خصوصا زمانی که این کالاها تخفیف بیشتری دارد و ممکن است در خریدهای حضوری این میزان تخفیف را تجربه نکنید.

پس اگر در برخی از کالاهای همیشه یک برند و یک کالا با کاربرد تعیین را می خرید، بهتر است در خریدهای آنلاین هم سراغ آنها بروید.

سراغ میوه و سبزیجات نروید

میوه و سبزیجات از آن دست کالاهایی است که قیمت آن بسته به نوع کیفیت، محل عرضه و فصل برداشت متفاوت است.

همزمان تازگی و کیفیت هم حرف اول را در این محصولات می زنند. شاید برخی فروشگاه های آنلاین توانسته باشند اعتماد مشتریان خود را برای فروش میوه و سبزیجات جلب کنند، اما خرید این محصولات به صورت آنلاین ریسک بالایی دارد و بهتر است آنها را به صورت حضوری انتخاب و دست چین کنید.

میادین میوه و تره بار در سطح شهر، میوه فروشی های محلی و امتحان پس داده، بازارچه های محلی و برخی هایپرمیوه ها در سطح گزینه های مطمئن و ارزانی برای این خریدها هستند.

هر تخفیفی به درد شما نمی خورد

سایت های فروشگاه های آنلاین عموما به شکلی طراحی شده اند که تخفیف ها و طرح های فروش را به صورت واضح تر در معرض دید مشتری قرار دهند.

روزی نیست که در این فروشگاه ها خصوصا در حوزه مواد غذایی و کالاهای مصرفی، تخفیفی وجود نداشته باشد اما کدام یک از این تخفیف ها به درد شما می خود و مربوط به نیاز روزمره شماست.

برای مثال ممکن است شما در سبد مصرفی خود، کالاهایی مانند نوشیدنی های گازدار یا سس و چاشنی های خاصی را نداشته باشید.

پس دقت کنید تخفیف بالا مجوزی برای خرید شما نیست. در تخفیف ها بهتر است نیاز روزمره خود را جست وجو کنید.

در خرید خواربار از تخفیف ها استفاده کنید

خواربار به معنای خرید کالاهایی مانند، برنج، روغن، حبوبات و... به دلیل آنکه بخش زیادی از سبد غذایی ما را شامل می شود، فروش بالایی در فروشگاه های موادغذایی و فروشگاه های آنلاین دارد.

پس سعی کنید از تخفیف ها در این بخش استفاده کنید و اگر اعتباری برای خرید دارید، آن را صرف این بخش کنید.

برای مثال خرید برنج با تخفیف بالا با توجه به مصرف بالای آن در سفره های ایرانی می تواند برای شما به صرفه تر از استفاده از خریدهای جزئی باشد یا در مثال دیگر در بازار ایران عموما روغن های مایع و سرخ کردنی در کیفیت های نزدیک به هم تولید می شوند و در این گروه از کالاها درصد تخفیف بالاتر می تواند یک امتیاز باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 38

به "چرا باید در فروشگاه های آنلاین نیاز روزمره خود را جستجو کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید در فروشگاه های آنلاین نیاز روزمره خود را جستجو کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید