تشریح علل کُند شدن تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر

به گزارش کیوسک خبری آشنا، رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: تامین منابع اقتصادی عامل کند شدن فرایند ساخت و تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر شده است وبرای رفع این مشکل پیشنهاداتی را قرار است، به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت پذیرش، کار تکمیل، تسهیل خواهد شد.

تشریح علل کُند شدن تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر

با ما همراه باشید و درباره فروشگاه لباس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت وگویی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته ای تولید می شود و با تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر این میزان به 3 هزار مگاوات خواهد رسید، گفت: هر کدام از نیروگاه ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می گذرد و برای تکمیل به 5 سال دیگر زمان نیاز است.

وی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه ها 8 سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس ها به دلیل مسائل مالی و تحریم ها دچار مشکل شده ایم و نتوانسته ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، فرایند تکمیل و ساخت نیروگاه ها شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امکان دارد، نیروگاه های 2 و 3 بوشهر طی 8 سال وعده داده شده، تکمیل نشود اما در صورت وجود گشایش مالی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه ها وجود دارد تا بتوان میزانی عقب ماندگی ها را جبران کرد.

صالحی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت شرح داد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه های ساخت نیروگاه های 2 و 3 بوشهر قرار است، پیشنهاداتی را به کمیسیون مالی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

انتهای پیام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 665

به "تشریح علل کُند شدن تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح علل کُند شدن تکمیل نیروگاه های 2 و 3 بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید