کوشش دستگاه های اجرایی برای رونق بندر شادگان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران/خوزستان معاون امور مالی استانداری خوزستان گفت: بندر شادگان، اهمیت بسزایی برای استان و دولت دارد و به علت اهمیت داشتن این بندر باید همه دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه فعالیت نمایند تا این بندر را پر رونق تر از گذشته ببینیم.

کوشش دستگاه های اجرایی برای رونق بندر شادگان

آقارضا فتوحی، امروز (2 دی ماه) در حاشیه بازدید و آنالیز مسائل بندر شادگان اظهار کرد: موضوعی که امروز در محل بندر شادگان با حضور مسئولین اجرایی، نمایندگان، فرماندار و دستگاه های مرتبط برگزار گردید این بود که این بندر با توجه به وجود زیرساخت های خوب و سرمایه گذاری های اجرا شده به وسیله دولت، را می گردد به عنوان یک پایلوت برای بحث رونق دادن تجارت صادرات و واردات، قایق های ملوانی و بخش اثرگذار که می توانند واردات و صادرات بخشی از محصولات را داشته باشد، در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: در این جلسه مصوباتی داشتیم. مبنی بر اینکه بتوانیم تخفیف سود تجارتی را نسبت به دیگر بنادر داشته باشیم. بعلاوه این بندر یک بندر تخصصی به شمار میرود و می تواند باشد. بنابراین مقرر شد که مدیرکل گمرکات پیگیری هایی در ارتباط با بحث تخصصی کردن گمرک داشته باشد.

معاون امور مالی استانداری خوزستان توضیح داد: با توجه به اینکه محیط این بندر بسیار مناسب و تمیز است و جذابیت خاصی دارد می توان بحث گردشگری که زیرساخت هایی نیز در این راستا در گذشته تقریبا اجرا شده است، را در این بندر فعال کرد.

فتوحی بیان نمود: مقرر شد بازرگانان و تجاری که به این بندر می آیند علاوه بر سفرهایی که در اینجا خواهند داشت، یک سفر دیگر را به عنوان امتیاز و تشویقی به آن ها بدهیم تا بتوانند کار خود را انجام بدهند.

وی اضافه نمود: این بندر، اهمیت بسزایی برای استان و دولت دارد و به علت اهمیت داشتن این بندر باید همه دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه فعالیت نمایند تا این بندر را پر رونق تر از گذشته ببینیم.

معاون مالی استانداری خوزستان با بیان اینکه بندر شادگان می تواند حداقل برای یک هزار نفر اشتغالزایی داشته باشد، گفت: در حال حاضر فقط یک فروند کشتی 300 تنی در این بندر است که این موضوع خیلی برای ما نگران نماینده است و امیدوار هستیم در هفته های آینده، شاهد رشد این بندر باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 917

به "کوشش دستگاه های اجرایی برای رونق بندر شادگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دستگاه های اجرایی برای رونق بندر شادگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید