جاهای دیدنی بابلسر کجا هستند؟ آشنایی با امکانات و منطقه ها گردشگری

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بابلسر یا آنچنان که قدیمی ها مشهد سر می نامندش، معروف ترین ساحل در مرکز مازندران است. شهری ساحلی با امکانات فوق العاده دسترسی به دریا، منظره ها زیبا، شهرسازی هوشمندانه و طبیعتی بی نظیر که برای ساکنانش یک شهر خاطره انگیز است و برای مسافران فراوانی که به آن سر می زنند، محلی برای جست وجو و اکتشاف. شهری در شمال بابل که در زمانی به هم پیوسته بودند. جاهای دیدنی بابلسر آن چنان زیاد هستند که می توانند یک سفر کامل شما را پوشش دهند. در این مطلب، بیشتر با شهر زیبای شمالی و منطقه ها دیدنی آن آشنا می شوید.

جاهای دیدنی بابلسر کجا هستند؟ آشنایی با امکانات و منطقه ها گردشگری

بابلسر یا مشهد سر قدیم نقش بندرگاهی مهم و معتبر را برای بابل و تجارت های فراوانی که در آن صورت می گرفت بازی می کرد. در دوران معاصر با جدا شدن از آن به شهری ساحلی و معروف تبدیل شد. یکی از مقاصد بزرگ گردشگر هایی که به مازندران سفر می نمایند و اولویت اول شان در میان جاهای تماشای بابلسر دریا و لذت بردن از ساحل زیبای خزر است.

بابلسر بعلاوه به علت جاری بودن رود زیبایی در میانه آن به شهر پل ها هم معروف است. بابلرود که از جنوب این شهر وارد می گردد و به دریای خزر می ریزد، منظره ها زیبایی را در دل این شهر پدید آورده است. خیلی پیش از آنکه موج توریسم سراسر ایران را فتح کند و شهرهای زیادی با امکانات گردشگری و تفریحی پذیرای مسافران باشند، بابلسر با امکانات فوق العاده اش از معدود شهرهای تفریحی مازندران بود. بسیار معروف است که در آلبوم بیشتر مازندرانی ها به ویژه آن هایی که حوالی دهه 50 و 60 ازدواج نموده اند، حتما عکسی از قایق سواری در بابلرود دیده می گردد. بابلسر امروزی همچنان کیفیت بالای خود در ارائه خدمات رفاهی را حفظ نموده و یک مقصد کلاسیک و تضمین شده برای سفر به شمال ایران محسوب می گردد.

اگر قصد اقامت کوتاه مدت در بابلسر دارید، این آگهی ها را ببینید

نگاهی کلی به جاهای تماشای بابلسر

بابلسر شهری با طراحی کاملا مناسب حال مسافران است. اگرچه از نظر وسعت یکی از کوچکترین شهرستان های مازندران محسوب می گردد؛ اما بهره خوبی که از دریای خزر برده، این شهر را به یک مقصد محبوب برای مسافران تبدیل نموده است. بعلاوه شهرسازی اصولی و ساخت خانه و ویلاهای مدرن در این شهر که از دیرباز سابقه داشته، آن را به شهری مناسب برای زندگی هم تبدیل نموده است.

عمده جاهای تماشای بابلسر به ساحل خزر و تفریحات ساحلی آن محدود می گردد. اگرچه جنگل بابلسر هم در منطقه ها روستایی هم حرفی برای گفتن داشته و هواداران خاص خودش را دارد. اگر اهل گشت وگذار در مازندران باشید، می دانند که ییلاقات مازندران هم بسیار تماشای هستند. برای همین اگر لیستی از تماشای های این شهر آماده می کنید حتما ییلاق بابلسر را هم در دل آن جای دهید.

مهم ترین جاهای تماشای بابلسر عبارتند از:

  • شهرک خزرشهر
  • کوهی خیل بابلسر
  • امامزاده ابراهیم
  • روستای سر حمام
  • روستای گالشکا
  • سد لاستیکی عرب خیل
  • تالاب عزیزک
  • رودخانه بابلرود
  • باغ وحش بابلسر
  • اسکله ساحلی
  • کارتینگ بابلسر
  • منطقه ساحلی میرود
  • تپه های باستانی میرابازر
  • منطقه گردشگری کرفون بابلسر

کرفون بابلسر را از دست ندهید

اگر بخواهیم از میان همه جاهای تماشای بابلسر یکی را به عنوان اولویت اول به شما معرفی کنیم، بی شک این انتخاب چیزی جز کرفون بابلسر نیست. کروفون روستایی بوده که هم به علت بهره خوب از طبیعتی بکر و بی نظیر و هم به علت سرمایه گذاری مناسب در این سال ها به یک منطقه زیبای گردشگری تبدیل شده و چند سالی هم جایزه های ملی بابت خدمات مناسب گردشگری اش دریافت نموده است.

تصور عمومی از ساحل خزر اغلب شلوغ بودن است؛ اما اگر اهل شلوغی نیستید و دل تان می خواهد دل به آرامش دریا بسپارید یا یک طلوع و غروب زیبا را در خزر ببینید، پیشنهاد ما به شما کرفون بابلسر است. در کرفون که حالا به یک شهرک ساحلی تبدیل شده ویلاهای فراوانی هم برای اجاره وجود دارد که البته هزینه بالایی دارند. این ویلاها اغلب بسیار شیک و با امکاناتی عالی ساخته شده اند و برای برخی از آنها تا شبی 5 میلیون تومان هم باید هزینه کنید.

کرفون بابلسر به علت ذات روستایی اش از امکانات مجذوب کننده روستایی هم برخوردار است. مثلا بازار ماهی آن بسیار مجذوب کننده و محبوب است و بسیاری از بابلسری ها ماهی تازه شان را از آنجا تهیه می نمایند. بازار محلی هم از دیگر ویژگی های مهم کرفون محسوب می گردد که می توانید از دل آن سوغاتی های مجذوب کنندهی تهیه کنید.

در کرفون علاوه بر امکانات تفریحی ساحلی فراوان، مزارع زیبای کلزا هم وجود دارد که در فصل گل دادن بسیار محبوب مسافران می گردد. در این فصل در سرتاسر آن دشت زیبا گروه های زیادی را مشغول عکاسی می بینید. بعلاوه مراتع سرشار از درخت، ساحل شنی زیبا و شنا کردن در خزر هم از دیگر ویژگی های این منطقه است. امکانات و تفریحاتی چون اسکی روی آب و قایق سواری هم مهیا است و می توانید آنجا حسابی خوش بگذرانید. کرفون بابلسر یکی از معدود سواحل مازندران بوده که محل تلاقی جنگل و دریا به شمار می رود و برای همین بسیار زیبا و توصیه شدنی است.

مطلب تکمیلی: هرآنچه باید درباره بابلسر و شرایط زندگی در این شهر بدانید

شهرک ساحلی خزرشهر

خزرشهر یکی از قدیمی ترین تجربه های ساخت شهرک ساحلی در ایران است. شهرکی چسبیده به بابلسر و در 6 کیلومتری این شهر با ویلاهایی زیبا و البته گران و منظره های تماشای به ساحل خزر. مکان یابی برای احداث این شهرک با دقت بالایی اجرا شده و آن را به یک شهرک با منظره ها تماشای و فوق العاده در بابلسر تبدیل نموده است. این مسئله در کنار ساخت ویلاهایی با متراژ بالا این شهرک را به یکی از گران ترین شهرک های ساحلی مازندران تبدیل کرد.

بیشتر ویلاهای خزرشهر، متراژ بالا هستند و در آن ها ویلاهای 800، 900 و هزار متری پیدا می گردد. طبق اگهی های خبرنگاران، این ویلاها چیزی در حدود متری 20 تا 70 میلیون تومان (مهر 1400) هم قیمت گذاری شده اند. اجاره ویلا هم در این شهرک گران است. اگر برای مدت محدودی می خواهید در اینجا اقامت کنید، باید روی شبی 5 میلیون تومان حساب کنید و اجاره سالانه آن هم ماهی بین 10 تا 20 میلیون تومان است. چیزی بیش از 5 دهه است که خزرشهر بنا شده و در آن ویلاهای زیبایی ساخته شده است. این شهرک از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده که بخش شمالی آن مرغوب تر است و 120 هکتار مساحت دارد. بخش جنوبی بزرگ تر بوده و 480 هکتار مساحت دارد.

ویلاهای اجاره ای بابلسر را اینجا ببینید

در کوهی خیل بابلسر چه خبر است؟

اگرچه کوهی خیل در راستا ساری به بابلسر قرار گرفته است و حالا حتی شهری مستقل برای خودش به شمار می رود، اما همه آن را به نام کوهی خیل بابلسر می شناسند. شهری تاریخی که بر خلاف سایر جاهای تماشای بابلسر ساحلی نیست و قرار است از ارتفاعات زیبایش حرف بزنیم.

برخلاف بسیاری از شهرهای مازندران، پارک جنگلی بابلسر وجود خارجی ندارد. برای همین اگر مسافران بابلسر در پی تماشا جنگل هایی زیبا هستند، باید به کوهی خیل یا ییلاق بابلسر سر بزنند. اهالی کوهی خیل بابلسر بر این عقیده اند که این شهر با قدمتی هزار ساله پناهگاه امیر عباس سامانی بوده که بعد از شکست در جنگ های صلیبی به اینجا پناه آورده است.

امامزاده ابراهیم نمونه معماری اصیل مازندرانی

حالا را نبینید که در مازندران و بسیاری از شهرهای ایران گنبدهای پیش ساخته زرد و فلزی در آرامگاه ها و امامزاده ها خودنمایی می نماید. در گذشته جریان گنبد سازی ریشه ای تاریخی داشت. در مازندران این گنبدسازی به شکل مخروطی با قاعده چند ضلعی ساخته می شد که در این سال ها با رشد ساخت و نصب گنبدهای پیش ساخته در حال فراموشی است. با این حال امامزاده ابراهیم بابلسر یک نمونه اعلا از این معماری بوده که تماشا آن خالی از لطف نیست.

ییلاقات بابلسر

ییلاق بابلسر هم از منطقه ها زیبا و تماشای این شهر است. گالشکلا در جنوب بابلسر و در حوالی بهنمیر یک کیلومتر با بابلسر فاصله دارد و دسترسی به آن آسان است. روستایی پوشیده از مزارع کلزای زیبا که آب و هوای مطبوع و معتدل و چشم اندازهای زیبا آن را به یک مکان تماشای تبدیل نموده است. روستای عزیزک هم جایی است که با تالاب زیبایش شناخته می گردد و همین تالاب این روستا را صاحب چشم اندازهای مجذوب کنندهی نموده است. روستای سرحمام هم با یک حمام تاریخی در میان روستاهای معروف بابلسر قرار گرفته است.

تپه های باستانی بابلسر

مجموعه تپه های تاریخی بابلسر که به تپه های میربازار شناخته می گردد، شامل این تپه ها است:

  • رجب کتی
  • احمد کتی
  • علیجان کتی
  • محمدعلی کتی
  • عبدالله کتی
  • چمازکتی
  • عیسی کتی
  • کتی خردمرد
  • قلعه احمدکلا

قدمت این تپه ها به دوران پیش از اسلام می رسد و در کاوش های اجرا شده در آن ابزارآلات و ظروف مختلفی پیدا شده است. این تپه ها در شرق بابلسر و در راستا بابلسر به بهنمیر واقع شده اند و از جاهای تماشای بابلسر برای عاشقان تاریخ هستند.

بابلرود نماد بابلسر

بابلرود از ارتفاعات سوادکوه جریان می یابد. بابل و جلگه های فراوان آن را سیراب می نماید و شالیزارهای فراوانی را زندگی می بخشد. در نهایت وارد بابلسر می گردد و با عبور از میانه این شهر آن را به دو بخش تبدیل می نماید. رودخانه زیبا و پر آبی که بی شک یکی از نمادهای این شهر است.

ارتباط مردم بابلسر با بابلرود چیزی شبیه ارتباط مردم اصفهان با زاینده رود است. انگار این رودخانه عضوی از خانواده شان است. در کنارش زندگی می نمایند و با آن خوشحالند. شب های بابلرود هم بسیار تماشای و معروف است. در این رودخانه، خدماتی برای قایق سواری وجود دارد و یکی از مکان های معروف عروس و دامادها برای عکاسی محسوب می گردد. بعلاوه ساخت یک پل معلق فلزی روی آن بر زیبایی هایش افزوده است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1051

به "جاهای دیدنی بابلسر کجا هستند؟ آشنایی با امکانات و منطقه ها گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی بابلسر کجا هستند؟ آشنایی با امکانات و منطقه ها گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید