جریمه 2.5 میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط مرگبار 737 مکس

به گزارش کیوسک خبری آشنا، شرکت بوئینگ در ارتباط با دو سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ مکس 737 خود، 2.5 میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد نمود.

جریمه 2.5 میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط مرگبار 737 مکس

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، شرکت بوئینگ برای مصالحه و حل و فصل اتهامات کیفری خود در ارتباط با دو سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ مکس 737 خود، 2.5 میلیارد دلار جریمه پرداخت خواهد نمود.

وزارت دادگستری آمریکا، این شرکت را به توطئه برای کلاهبرداری محکوم نموده است.

دیوید بِرنز، دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه ای گفت: سقوط غم انگیز پرواز 610 خطوط هواپیمایی Lion Air و پرواز 302 خطوط هواپیمایی اتیوپی و رفتارهای متقلبانه و فریبنده کارمندان یکی از پیشگامان تولیدکننده هواپیماهای تجاری در دنیا را نشان داد.

کارمندان بوئینگ با پنهان کردن اطلاعات اساسی از (اداره هوانوردی فدرال آمریکا) در خصوص عملکرد هواپیمای مکس 737 خود و مشارکت در کوشش برای سرپوش گذاشتن بر فریب آنها، راه سود در برابر صراحت و صداقت را انتخاب کردند.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، این مصالحه سنگین شامل مجازات کیفری به ارزش 243.6 میلیون دلار، پرداخت 1.77 میلیارد دلار به خریداران بوئینگ 737 مکس و همچنین یاری 500 میلیون دلاری به صندوق قربانیان این حوادث خواهد بود که به خانواده های مسافران این دو هواپیما غرامت پرداخت خواهد نمود.

این شرکت همچنین به توطئه برای کلاهبرداری متهم شد، به طوری که وزارت دادگستری آمریکا گفت

شرکت بوئینگ به فریب ناظران اداره هوانوردی آمریکا در خصوص یک جز اصلی هواپیما که بر سیستم کنترل پرواز بوئینگ 737 مکس تاثیر داشته و به سقوط یاری نموده، اعتراف نموده است.

این شرکت همچنین به جرم توطئه برای کلاهبرداری متهم شد و وزارت دادگستری آمریکا گفت که بوئینگ اعتراف نموده است که ناظران اداره هوانوردی فدرال را در خصوص یک جز اصلی هواپیما که سیستم کنترل پرواز بوئینگ 737 MAX را تحت تأثیر قرار داده و در سقوط موثر بوده، فریب داده است.

دو سقوط مرگبار بوئینگ 737 مکس در سال های 2018 و 2019 رخ داد و در مجموع 346 نفر جان خود را از دست دادند و دلیل هر دو سانحه، به دلیل درست عمل نکردن سیستم کنترل پرواز هواپیما بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 377

به "جریمه 2.5 میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط مرگبار 737 مکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 2.5 میلیارد دلاری بوئینگ برای سقوط مرگبار 737 مکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید