خبرنگاران دمای هوای هرمزگان تا 4 درجه افزایش می یابد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، بندرعباس- خبرنگاران- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از نیمه هفته جاری تا خاتمه هفته افزایش دما 2 تا 4 درجه سلسیوس در استان پیش بینی می گردد.

خبرنگاران دمای هوای هرمزگان تا 4 درجه افزایش می یابد

کیانوش عارفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: از فردا سه شنبه با تغییر سامانه هواشناسی و جایگیری هوای گرم و خشک، در بیشتر نقاط استان هرمزگان فرایند افزایشی دما مورد انتظار است.

وی بیان داشت: در روز چهارشنبه نیز افزایش دما در مناطق شرقی هرمزگان محسوس و قابل توجه پیش بینی می گردد.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: بر اثر فعالیت سامانه مونسونی، در روزهای پیش روی رگبار باران و رعد و برق در ارتفاعات و افزایش سرعت باد درمناطق دریایی (دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس) استان پیش بینی می گردد.

عارفی گفت: از فردا سه شنبه تا خاتمه هفته جاری احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، افزایش موقتی سرعت باد و احتمال خیزش گردوخاک و کاهش شعاع میدان دید افقی،متلاطم شدن دریا است.

وی توصیه کرد: در ساعت بعدازظهر واوایل شب، باتوجه به وقوع بارندگی همراه با رعد وبرق و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، از صعود به مناطق مرتفع و تردد در حاشیه رودخانه های فصلی هرمزگان خودداری گردد.

عارفی یادآورشد: در این مدت باتوجه به متلاطم شدن دریا با بادهای جنوب شرقی، تمهیدات لازم در بنادر استان هرمزگان صورت گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 90

به "خبرنگاران دمای هوای هرمزگان تا 4 درجه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دمای هوای هرمزگان تا 4 درجه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید