دانش آموزان ابتدایی در چه صورتی مردود می شوند؟ ، تکرار پایه فقط به خاطر این 2 درس ، هشدار درباره تبعات روانی مردودی بر دانش آموزان ابتدایی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره تکرار پایه در دوره ابتدایی (مردودی) شرح داد.

دانش آموزان ابتدایی در چه صورتی مردود می شوند؟ ، تکرار پایه فقط به خاطر این 2 درس ، هشدار درباره تبعات روانی مردودی بر دانش آموزان ابتدایی

به گزارش خبرنگاران، محمد محمدی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط تکرار پایه می گوید: در صورتی که دانش آموز در امتحانات خردادماه در دروس فارسی و ریاضی توصیف نیازمند کوشش بیشتر کسب کرد، معلم باید به وسیله روش هایی همانند طراحی پروژه و مشخص تکلیف در ایام تابستان به ارتقای آنها یاری کند و پس از آن در شهریور از دانش آموز امتحان گرفته می گردد. اگر همچنان در 2 درس فارسی و ریاضی توصیف نیازمند به کوشش بیشتر را کسب کرد، مشمول تکرار پایه می گردد.

به گفته محمدی، تکرار پایه در دوره ابتدایی شروطی دارد از جمله اینکه پرونده دانش آموز به شورای مدرسه می رود و در آنجا باید از خانواده دانش آموز نیز دعوت گردد و در این شورا برای ارتقا یا تکرار پایه تصمیم گیری می گردد. البته باید تمام مسائل به ویژه احتمال آسیب روانی یا سرخوردگی دانش آموز در نظر گرفته گردد و در صورت چنین مسائلی از تکرار پایه جلوگیری گردد.

بعلاوه میثم نجات خواه مشاور تحصیلی معتقد است که اگر تکرار پایه منجر به سرخوردگی و دلزدگی دانش آموز از تحصیل گردد باید از آن جلوگیری کرد چون تبعات بسیاری خواهد داشت که احتمالاً تا سال ها دامنگیر دانش آموز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برای تکرار پایه باید مسائل بسیاری را آنالیز کرد از جمله شرایط روحی و روانی دانش آموز گفت: دانش آموزان دوره ابتدایی قدرت تحلیل کافی ندارند و در صورت تکرار پایه ممکن است این تصور برایشان ایجاد گردد که که توانایی و استعداد لازم برای درس خواندن ندارد و به اعتماد به نفس و سلامت روان آنها آسیب وارد گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1193

به "دانش آموزان ابتدایی در چه صورتی مردود می شوند؟ ، تکرار پایه فقط به خاطر این 2 درس ، هشدار درباره تبعات روانی مردودی بر دانش آموزان ابتدایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "دانش آموزان ابتدایی در چه صورتی مردود می شوند؟ ، تکرار پایه فقط به خاطر این 2 درس ، هشدار درباره تبعات روانی مردودی بر دانش آموزان ابتدایی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان ابتدایی در چه صورتی مردود می شوند؟ ، تکرار پایه فقط به خاطر این 2 درس ، هشدار درباره تبعات روانی مردودی بر دانش آموزان ابتدایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید