تور فرانسه: دیدنی های مهم لیون فرانسه و جاذبه های تماشایی که نباید از دست بدهید

به گزارش کیوسک خبری آشنا، فرانسه یکی از کشورهای پر جاذبه جهان است این کشور دارای شهرهای متعددی است از مهم ترین شهرهای این کشور نیز می توان به شهر توریستی و پر جاذبه لیون اشاره نمود این شهر به واسطه تاریخ غنی و فرهنگ پر بار خود شناخته شده است برای اینکه این شهر توریستی را به جهانیان معرفی کنیم باید آن را با جاذبه های تاریخی و فرهنگی اش به جهان معرفی نمود. این شهر مرکز توریستی رون آلپ است و در منطقه ای از مرز ایتالیا و سوییس واقع شده است این منطقه در طول تاریخ اتفاقات متعددی را از سر گذرانده است و وقوع بلایای طبیعی در سال های مختلفی از این کشور موجب شده تا صدمات زیادی داشته باشد. این شهر ساخته دست بشری است تاریخ این شهر 3000 ساله است و به علت بخش های مختلفی از تاریخ که در خود جای داده است مورد توجه است. این شهر با سپری کردن دوره های مختلفی از تاریخ به ویژه رنسانس از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است و مورد توجه خیلی از گردشگران قرار می گیرد. دیدنی های لیون برای گردشگران از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص می دهند این شهر در شب زیبایی های خود را دارد میدان های زیبا که در مرکز شهر طراحی شده اند از زیبایی و معماری بسیار ارزشمندی برخوردار هستند که در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های از این شهر آشنا شوید.

تور فرانسه: دیدنی های مهم لیون فرانسه و جاذبه های تماشایی که نباید از دست بدهید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

آشنایی با تماشای های شهر لیون:

لیون یکی از شهرهای زیبا و پر جاذبه در کشور فرانسه است این شهر دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است و می توانید در سفر خود به این شهر از جاذبه های طبیعی بسیار زیادی تماشا کنید هر یک از این جاذبه های مهم می تواند مورد توجه شما گردشگران قرار گیرد که در ادامه این بخش با آن ها آشنا خواهید شد.

میدان بلکور:

این میدان یکی از مهم ترین بناها تاریخی و زیبا است که در فرانسه و در این شهر تماشای واقع شده است این میدان در میانه رودخانه رون و سئون واقع شده است جالب است بدانید که این میدان به عنوان یکی از مهم ترین میدان های مرکزی شهر شناخته می شود و میدانی ویژه عابرین پیاده است که می توانید در سفر خود به این منطقه از آن تماشا کنید. میزان این میدان بسیار بزرگ است و به همین علت یکی از مکان های اصلی برای برگزاری خیلی از فستیوال ها است در این میدان بسیاری از فستیوال های محلی، اتفاقات مهم و کنسرت های خیابانی برگزار می شوند که در سفر به این منطقه می توانید از چنین مجذوب کنندهیت هایی نیز تماشا کنید. در سال های اخیر نیز با اضافه شدن یک چرخ و فلک به بخشی از میدان بر مجذوب کنندهیت های آن افزوده شده است در سویی دیگر از این میدان می توانید مجسمه ای را مشاهده کنید متعلق به قرن 19 است و مجسمه پادشاه لویی چهاردهم می باشد از دیگر امتیازات بازدید از این میدان نیز می توان به فروشگاه ها و مراکز خریدی اشاره کرد که در اطراف آن واقع شده اند.

موزه هنرهای زیبا لیون:

از دیگر تماشای های مهم شهر لیون می توان به موزه ای اشاره کرد که موزه هنرهای زیبا است و از مجذوب کنندهیت های بسیار زیادی برای گردشگران و علاقه مندان خود برخوردار می باشد جالب است بدانید که این موزه با استفاده از سنگ های جمع آوری شده ساخته شده است این موزه از اولین موزه هایی است که در شهر ساخته شده است و صومعه سنت پیتر بوده است. تاریخ ساخت این موزه به دورانی باز می شود که راهبه ها در انقلاب فرانسه فعالیت داشتند این موزه به وسیله شهرداری به عنوان یک مکان فرهنگی برای حفظ گنجینه های فرهنگی معرفی شده است به طور کلی تاریخ ساخت این موزه به سال 1803 باز می شود بازسازی این بنا نیز در سال 1990 انجام شده است این موزه مجموعه ای از آثار و اشیای قیمتی را در خود جای داده است که متعلق به دوران مصر باستان می باشد. نقاشی هایی که متعلق به قرن بیستم است در روی این دیوارها مشاهده می شود بخش مهمی از جاذبه های فرهنگی این بنا را شکل داده اند.

پارک سر طلایی لیون:

از دیگر جاذبه های مهم با چشم میزانای طبیعی فوق العاده در شهر لیون می توان به پارک سر طلایی اشاره کرد این پارک یکی از مکان های گردشگری ویژه خانواده ها است و بسیار مناسب دوچرخه سواری و دویدن است این پارک به علت امکانات تفریحی متعددی که دارد برای گردشگران بسیار مناسب است چرخ و فلک، قطار کوچک، باغ وحش، خیمه شب بازی و … از مهم ترین امکاناتی هستند که در این پارک می توانید از آن ها بهره ببرید این پارک امکانات ورزشی متعددی نیز دارد و از سوی دیگر با وجود زیبایی های بی حد خود مورد توجه قرار می گیرد این پارک مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک های خانوادگی و محبت آمیز است.

کلیسای جامع لیون:

این کلیسا یکی دیگر از جاذبه های مهم است قدمت این کلیسا بسیار زیاد است و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد نوع معماری که در این بنا مشاهده می کنید بسیار مجذوب کننده است این ساختمان در قرن 14 ارزش بسیار زیادی داشته است از مهم ترین جاذبه های اطراف این کلیسا باغ های باستان شناسی اشاره کرد.

آشنایی با جاذبه های لیون شما را با یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فرانسه آشنا می نماید نگاهی به تماشای های فرانسه در لینک می تواند جاذبه های مهمی از این کشور را برای شما گردشگران معرفی کند هر یک از این جاذبه ها به نوعی برای شما گردشگران دارای اهمیت می باشند.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1054

به "تور فرانسه: دیدنی های مهم لیون فرانسه و جاذبه های تماشایی که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: دیدنی های مهم لیون فرانسه و جاذبه های تماشایی که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید