راه اندازی صندوق های خیریه در دانشگاه فنی وحرفه ای برای حمایت از دانشجویان بی بضاعت

به گزارش کیوسک خبری آشنا، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای از راه اندازی صندوق های خیریه برای کمک به دانشجویان بی بضاعت خبر داد.

راه اندازی صندوق های خیریه در دانشگاه فنی وحرفه ای برای حمایت از دانشجویان بی بضاعت

رضا مهدی، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در خصوص حمایت از دانشجویان بی بضاعت در شرایط بحران اقتصادی گفت: حمایت از دانشجویان بی بضاعت ربطی به شرایط اقتصادی الان ندارد از ابتدا در مناسبت های مختلف از جمله آخر سال، ماه رمضان سعی می کردیم که از طریق خیرین و درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها به این دانشجویان کمک های لازم را داشته باشیم،علاوه بر این موارد با رایزنی هایی که با صندوق رفاه و سازمان دانشجویان داشتیم کمک هایی را نیز از این طریق به این دانشجویان داشتیم.

وی اضافه کرد: امور دانشجویی دانشگاه فنی وحرفه ای طرحی را راه اندازی کرده که با کمک خیرین، حمایت از دانشجویان بی بضاعت را به صورت دائمی داشته باشیم. البته این ها کفایت نمی کند. بعضی از دانشجویان ما از مناطق محروم و کم برخوردار هستند، باید به آن ها برسیم و کمک کنیم؛ اما متاسفانه اعتباراتی که است در حدی نیست که بشود تامین کرد، ولی ما برای اینکه ازاین کمک ها غافل نشویم و سنت حسنه را زمین نگذاریم کمک می کنیم و امیدواریم که این کمک ها بیشتر به نفع دانشجویان تمام شود و دانشجویان قدری احساس آرامش کنند.

معاون دانشگاه فنی و حرفه ای اضافه کرد: به خاطر گستردگی مراکز ما خیلی از مراکز خودشان به صورت محلی این کار را انجام می دهند و ما اجازه دادیم بدون اینکه کمک ها در تهران تجمیع شود و از اینجا انجام شود، حتی به غیر از دانشجویان به مناطق محروم و افراد محروم هم از طریق دانشکده هایشان کمک می کنند. بنابراین، چون خصلت دانشگاه گستردگی و پراکندگی زیاد است تجمیع این آمار کار سختی است هر چه که در مرکز در سازمان مرکزی ما انجام می دهیم واقعا شاید ضریب 10 یا 20 داشته باشد. در این زمینه دانشگاه فنی وحرفه ای کمک را در حد بضاعت و مراکز هم در حد بضاعت خودشان این کار را انجام داده اند.

مهدی ادامه داد: بعضی از مراکز ما صندوق کوچک حمایتی دارند که اگر مورد خاصی پیش آمد کمک کنند؛ البته در این شرایط که فشار اقتصادی زیاد شده است، دانشگاه ها شاید خیلی توانایی ندارند و امیدواریم که نهاد های دیگر مثل دولت و ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت و بنیاد احسان نیز کمک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 254

به "راه اندازی صندوق های خیریه در دانشگاه فنی وحرفه ای برای حمایت از دانشجویان بی بضاعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی صندوق های خیریه در دانشگاه فنی وحرفه ای برای حمایت از دانشجویان بی بضاعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید