رشد 12.5 درصدی جابجایی کالا از گیلان

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از رشد 12.5 درصدی جابجایی کالا طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و گفت: طی پنج ماهه نخست امسال چهار میلیون و 354 هزار تن کالا از استان گیلان حمل شده است.

رشد 12.5 درصدی جابجایی کالا از گیلان

فریبرز مرادی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش جابجایی کالا از استان، اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست امسال چهار میلیون و 354 هزار تن کالا از استان گیلان حمل شده است.

وی از رشد 12.5 درصدی جابجایی کالا طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اطلاع داد و عنوان نمود: با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان رشت با جابجایی حدود دو میلیون تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه شهرستان های بندرانزلی، رودبار و سیاهکل رتبه های دوم و سوم و چهارم را در میزان جابجایی کالا دارند، اظهار داشت: عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل سیمان، آهن آلات، MDF، ذرت و میل گرد بوده که توسط بیش از 290 هزار دستگاه سفر کامیون جابجا شده است.

مرادی یادآور شد: در حال حاضر 162 شرکت حمل و نقل کالا و بیش از 5000 دستگاه وسیله نقلیه باری در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

وی رعایت وزن مجاز حمل بار را مانع از آسیب رساندن به جاده ها به عنوان سرمایه های ملی دانست و افزود: رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ در کنار راه اندازی گشت های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان از جمله مواردی است که از سوی این اداره کل در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ به صورت مستمر در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه رصد میزان پیمایش کامیون ها در هنگام فعالیت در حوزه جابجایی کالا با کارت هوشمند امکان پذیر است، گفت: دارا بودن کارت هوشمند یکی از الزامات اصلی دریافت سهمیه سوخت براساس میزان کارکرد کامیون هاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 146

به "رشد 12.5 درصدی جابجایی کالا از گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 12.5 درصدی جابجایی کالا از گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید