رهبری و مذاکره با برایان بریسی

به گزارش کیوسک خبری آشنا، به گزارش خبرنگاران، کتابخانه موفقیت برایان تریسی یک مجموعه 14جلدی است که برای مدیران، کارآفرینان و بازاریابان طراحی شده است. این مجموعه شامل جدیدترین کتاب های برایان تریسی است. هر کتاب شامل 21 فصل است و به ارائه نکات کاربردی فراوانی می پردازد. انتشارات کلید آموزش با همکاری و اجرای شرکت مدیرسبز تمام کتاب های مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی را بلافاصله پس از انتشار ترجمه نموده و در اختیار مدیران قرار می دهد که در زیر به معرفی 3جلد از این 14 جلد پرذاخته ایم.

رهبری و مذاکره با برایان بریسی

کتاب رهبری

با خواندن کتاب رهبری می توانید با رهبری کسب وکار از افراد معمولی، عملکرد فوق العاده دریافت کنید. در این کتاب، درباره افرادی صحبت می گردد که عامل رویدادها هستند. یکی از دلایل اینکه افراد برای کار به سازمانی می پیوندند، رهبری آن است. ایجاد یک تیم قهرمان، ایجاد ارتباط با دیگران، اینکه چگونه مانند یک رهبر کسب و کار زندگی کنیم، چگونه استراتژی داشته باشیم و چگونگی ارتقا قابلیت های رهبری کسب و کار از مطالبی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در فصل یک این کتاب تحت اسم رهبران ساخته می شوند، به جهان نمی آیند می خوانیم: من سال ها به مطالعه رهبری پرداخته ام. این کار را از دوران نوجوانی آغاز کردم و نخستین رهبری که به دقت به مطالعه او پرداختم، هانیبال کارتاج بود. کتاب های متعددی را درباره جنگ های پانیک، توانایی فیل های هانیبال برای گذر از کوه های آلپ و جنگ او با رومی ها خواندم. او توانایی این را داشت که نیرویی کوچک را به یک نیروی جنگجوی قدرتمند تبدیل کند، آنها را هزاران مایل راه ببرد و عظیمترین امپراتوری آن عصر را شکست دهد. پس از او به مطالعه اسکیپیو پرداختم. ژنرالی که هانیبال را شکست داد. زندگی ناپلئون و ولینگتون را هم با دقت مطالعه کردم تا تفاوت این دو مرد را بفهمم. بعلاوه زندگی واشینگتن، لینکلن و ژنرال های معروف جورج پاتن دوایت أیزنهاور و عمر برادلی را هم مطالعه کردم که از عظیمترین رهبران زمان خود به تعداد می آمدند. آنچه دریافتم این بود که رهبران ساخته می شوند، به جهان نمی آیند.

در فصل دو این کتاب هم که اسم احساس ماموریت دارد، رهبران یک منظره و یک احساس ماموریت دارند که به مردان و زنان انگیزه می دهد تا به پا خیزند و به انجام آن ماموریت یاری نمایند. در حقیقت، هر یک از ما اشتیاق متعهد بودن به چیزی عظیمتر از خودمان را داریم؛ رهبران این توانایی را دارند که انگیزه، رغبت و اشتیاق ما را بیشتر نمایند تا تعهد ما برای دستیابی به منظره قویتر گردد. بنابراین به اسم یک رهبر باید هدفی داشته باشید که انگیزاننده و الهام بخش باشد و تنها اهداف کیفی انگیزاننده و الهام بخش هستند. افزایش قیمت سهام، کسب عایدی بیشتر یا ارتقا گرفتن برای هیچ کس منبع انگیزه و الهام نیست. اما ارائه محصول یا خدمت به افرادی که به آن احتیاج دارند، برترین بودن در بازار و کسب موفقیت عظیم در بخشی رقابتی منبع انگیزه و الهام است.

کتاب مذاکره

مذاکره عاملی حیاتی در بهبود فردی و کاری است. این کتاب شیوه ها و ترفندهای مذاکره در زندگی فردی و کاری را و اینکه چگونه در ارتباطات، معاملات و تعاملات کاری مذاکرات بهتری انجام دهیم را آموزش می دهد.

در این کتاب به مطالبی چون شش شیوه کلیدی مذاکره، نحوه استفاده از زمان برای موفقیت در مذاکره، استفاده از روش عمل متقابل، به کارگیری قانون چهار، آماده شدن برای مذاکره و ورود قدرتمندانه پرداخته شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: توانایی مذاکره به نفع خودتان در هر شرایطی، مشخص نماینده موفقیتتان در کسب و کار و زندگی است. مذاکره مهارتی کلیدی است که بر همه اعمال و گفتارتان و تقریبا همه تعاملات شخصی و کاری اثر می گذارد. اگر نتوانید به نفع خودتان مذاکره کنید، خودبه خود قربانی افرادی می شوید که نسبت به شما مذاکره نمایندگان بهتری هستند. اگر مذاکره نماینده خوبی باشید، همیشه عایدی بهتری دارید و معاملات بهتری انجام می دهید. شاید بتوان زندگی را به شکل یک جلسه مذاکره طولانی از گهواره تا گور دید. مذاکره هیچگاه متوقف نمی گردد. مذاکره بخش اساسی زندگی و ارتباط با دیگران است. این عمل باعث می گردد افراد با ارزش ها و علایق مختلف روش هایی سودمند برای زندگی و کار در کنار همدیگر پیدا نمایند. توانایی مذاکره برای موفقیت در همه تعاملات حیاتی است.

مذاکره از ابتدای تمدن وجود داشته است، زیرا انسان ها همیشه به بهبود وضع نسبی شان در زندگی علاقه مند بوده اند. هرکسی خواهان کسب میزان بیشتری از چیزهای خوب مثل شادی، ثروت، مقام، عشق، امنیت، صندلی، وجهه و موفقیت است. مردم می خواهند با روش هایی سریعتر و ساده تر و با حداقل هزینه زمانی و پولی ممکن به اهدافشان دست یابند. هر یک از ما به نوعی با بسیاری از افراد رقابت می کنیم که آنها هم می خواهند به همان اهداف، نتایج و خروجی ها برسند. با مصالحه، مبادله و مذاکره است که می توانیم خواسته ها و احتیاجهای متضاد را سازگار نموده و اطمینان حاصل کنیم که به برترین نتیجه ممکن دست خواهیم یافت.

کتاب انگیزش

روش های ایجاد انگیزه در کارکنان و افزایش عملکرد سازمان و یکی از مهم ترین عملنمودهای مدیر یعنی توانایی انگیزه دادن به دیگران برای حداکثر کردن عملکرد را با خواندن این کتاب می آموزیم.

در مقدمه کتاب انگیزش می خوانیم: عظیم ترین و گرانبهاترین منبع هر سازمان، افراد آن هستند. بیشترین توان بالقوه برای رشد، بهره وری، عملکرد، موفقیت و سودآوری، در مهارتها و توانایی های افراد میانه نهفته است. در این کتاب، روش استفاده از برترین ایده های کشف شده در پنجاه سال اخیر را می آموزید تا به افرادتان یاری کنید که حداکثر توانشان را در سازمان به کار گیرند. البته می دانیم که نمی توانید به افراد دیگر انگیزه دهید، اما می توانید موانعی که آنها را از انگیزه دادن به خودشان باز می دارد، از میان بردارید. همه بحث انگیزش درباره خودانگیزشی است. به اسم مدیر می توانید محیطی ایجاد کنید که این توان بالقوه برای خودانگیزشی به طور طبیعی و خودبه خود آزاد گردد.

بعلاوه در فصل چهارl این کتاب تحت اسم انتظارات را واضح بیان کنید می خوانیم: کلید انگیزش ایجاد احساس فوق العاده در افراد نسبت به خودشان است. یکی از راهکارها این است که باعث شوید احساس برنده ها را داشته باشند. هر کسی دوست دارد از احساس برنده شدن لذت ببرد. همه دوست دارند احساس شایستگی، موفقیت و مورد احترام بودن داشته باشند. یکی از قوانین عظیم کار این است که به انتها رساندن کار منبع انرژی، اشتیاق و خودباوری است. در یک آنالیز از کارمندان خواسته شد برترین کاری که تا به امروز داشته اند شرح دهند، یکی از رایجترین پاسخ ها این بود، دقیقا می دانستم از من چه انتظاری می رود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 732

به "رهبری و مذاکره با برایان بریسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبری و مذاکره با برایان بریسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید