رونمایی از دسته گل های مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو

به گزارش کیوسک خبری آشنا، مسئولان برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو از دسته گل هایی که قرار است به مدال آوران این دو رویداد اهدا شود، رونمایی کردند.

رونمایی از دسته گل های مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو

به گزارش خبرنگاران، در فاصله 132 روز تا آغاز المپیک و 164 روز تا آغاز پارالمپیک 2020 توکیو، از دسته گل هایی که قرار است به مدال آوران این دو رویداد بزرگ اهدا شود، رونمایی شد.

این دسته گل های پیروزی با استفاده از رنگ های روشن تهیه شده تا برای مدال آوران یک لحظه باشکوه در زمان پیروزی و کسب مدال ایجاد کند.

گل هایی که برای دسته گل های توکیو 2020 استفاده می شود، عمدتاً در مناطق آسیب دیده از زلزله بزرگ در شرق ژاپن که در سال 2011 به وقوع پیوست، پرورش داده شده است.

تعداد پنج هزار دسته گل ویژه المپیک و پارالمپیک تهیه و آماده خواهد شد که شورای گل نیپون مسئولیت طراحی آن را بر عهده داشته است.

سه گلی که در این دسته گل قرار گرفته است، منعکس کننده دعاهای مردم برای سلامتی است. گل های استفاده شده در دسته گل پیروزی شامل اوستامو و مهر سلیمان از منطقه فوکوشیما، آفتابگردان از میاگی، ژنتیان از ایواته و آسپیدیسترا از توکیو است.

انتخاب هیچ کدام از این گل ها به صورت تصادفی نبوده است. برای مثال کل استان فوکوشیما در تولید گل اوستوما نقش دارد. هنگامی که تولید محصولات کشاورزی بر اثر آن زلزله بزرگ کاهش یافت، فوکوشیما یک سازمان غیرانتفاعی برای پرورش گل ایجاد کرد تا امید بهبود آن شرایط را تقویت کند.

در استان میاگی نیز والدینی که فرزندان خود را بر اثر همان زلزله از دست داده بودند، آن تپه ای که فرزندانشان برای فرار از سونامی تلاش می کردند را هر ساله با گل های آفتابگردان می پوشانند. نکته جالب توجه اینکه این قسمت در کتاب بچه ها نیز گفته شده است. در واقع آفتابگردان های میاگی بیانگر خاطرات افرادی است که تحت تاثیر این فاجعه قرار گرفته اند.

قطر دسته گل های المپیک و پارالمپیک 17 سانتیمتر و ارتفاع آن نیز 28 سانتیمتر است و به منظور حیات بیشتر گل ها، یک کیسه حاوی آب به شکل ژل در انتهای ساقه ها متصل می شود. با این اقدام، گل ها برای مدت زمان بیشتری تازه می مانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 482

به "رونمایی از دسته گل های مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دسته گل های مدال آوران المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید