شهرک های صنعتی گیلان قبرستان ماشین آلات شده است

به گزارش کیوسک خبری آشنا، خبرنگاران/گیلان نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: استان گیلان زمانی در حوزه صنعتی اول بوده که با مطرح کردن این استان به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی، صنعت استان 12 سال محروم ماند و از بین رفت، به طوری که شهرک های صنعتی گیلان تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده است.

شهرک های صنعتی گیلان قبرستان ماشین آلات شده است

مهرداد گودرزوند چگینی عصر امروز در شورای برنامه ریزی استان گیلان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت پسماند مهمترین مسئله برای استان است، اظهار کرد: انتظار داریم با توجه به شرایط وخیم گیلان در این حوزه مورد توجه قرار گیرد و نه تنها در بودجه 1401 بلکه در بودجه سال های آینده نیز به گیلان توجه بیشتری شود.

رئیس مجمع کنندگان گیلان با اشاره به پروژه های نیمه تمام استان، افزود: در بخش هایی نظیر بیمارستان ها، راه ها، سدها و تصفیه فاضلاب پروژه های نیمه تمام وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رسول فرخی، کننده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن قدردانی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق 1401 از پروژه های مهم گیلان، گفت: مردم گیلان به اندازه جذابیت خدادادی منطقه، زندگی نمی کنند و مسائل و نواقص آن مغفول مانده است.

وی افزود: استان گیلان زمانی در حوزه صنعتی اول بوده که با مطرح کردن این استان به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی، صنعت استان 12 سال محروم ماند و از بین رفت، به طوری که شهرک های صنعتی گیلان تبدیل به قبرستان ماشین آلات شده است. همچنین متاسفانه تجهیز اراضی هم در حوزه کشاورزی آنطور که باید انجام نشد.

فرخی گفت: فاضلاب لاهیجان و سیاهکل، جاده سراوان - سنگر، جاده بام سبز به دریا، پل میدان گیل لاهیجان، جاده بازکیاگوراب به سیاهکل و شهرک صنعتی لاهیجان از پروژه های مغفول مانده در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل است که نیازمند توجه می باشد.

حسن محمدیاری، کننده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با اشاره به محرومیت های استان گیلان، اظهار کرد: کنارگذر تالش با 12 سال از آغاز کار و پیشرفت پنج درصدی، پل اسالم به دلیل عدم تخصیص ها، سد لاستیکی تالش و ماسال، کارخانه کمپوست تالش و سد شفارود به دلیل کمبود اعتبارات و اختلاف بین کارفرما و پیمانکار همچنان ناتمام و متوقف مانده و کارگران این سد 9 ماه حقوق دریافت نکرده اند.

در ادامه ابراهیم نجفی، کننده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر نیز اظهار کرد: شهر آستانه به دلیل بارگاه آقا سید جلال الدین اشرف به قم گیلان مشهور است لذا میطلبد شهر آستانه به چهار شهر مذهبی کشور ملحق شود تا اوراق و منابع مالی به آن پرداخت شود.

سیدعلی آقازاده، کننده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به جغرافیای خاص گیلان، اظهار کرد: هر جای استان را نگاه کنید با یک نقطه استراتژیک مواجهه می شویم و نقش کوه، دشت و دریا در این استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به قرار گرفتن میز اوراسیا در گیلان و سهم بالای استان در ترانزیت، گفت: لازم است شبکه ریلی کشور از رشت به کاسپین متصل شود.

وی با بیان یانکه بخش عمده ای از منابع غذایی کشور در گیلان تامین می شود، افزود: علاوه بر منابع غذایی در استان، محیط زیست گیلان نیز در حال انقراض بوده و این یک فاجعه است.

احمد دنیا مالی، کننده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلانی نیز در این نشست با اشاره به غفلت از خزر، گفت: نظام سلطه هیچ تسلطی بر خزر ندارد و می توان از این فرصت در جهت توسعه تجارت و ورود ارز بیشتر بهره گرفت .این محور بسیار مهم بوده در حالیکه توجه کشور تنها به محور جنوب معطوف شده است.

جبار کوچکی نژاد، کننده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به متاثر شدن اعضای کمیسیون در بازدید از سراوان، اظهار کرد: اهمیت پسماند و فاضلاب رشت کمتر از اهواز و خوزستان نیست، در این سفر انتظار داریم مشکل پسماند و تصفیه خانه حل شود. اعضای کمیسیون قبل از حضور تصور می کردند گیلان از شرایط خوبی برخوردار است، راه آهن یکی از پروژه هایی است که انتظار داریم در بودجه 1401 از اعتبار ویژه ای برخوردار باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 927

به "شهرک های صنعتی گیلان قبرستان ماشین آلات شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرک های صنعتی گیلان قبرستان ماشین آلات شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید