مجموعه ماجراهای موشی در نمایشگاه کتاب عرضه شد

به گزارش کیوسک خبری آشنا، کتایون آذرپی در تبادل نظر با خبرنگاران ، در اراک گفت: کتاب دو جلدی ماجراهای موشی به وسیله مرکز انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان چاپ و منتشر شده است، کانون پرورش فکری از گذشته به صورت تخصصی برای بچه ها و نوجوان کتاب منتشر می نماید و به علت اهمیت دوران کودکی ، کتابهایی را منتشر می نماید که از نظر ژانر و ادبیات متن و نظر تربیتی و روان شناسی بچه ها آنالیز تخصصی شده باشد و در زمینه نشر کتاب، گزینشی و سختگیرانه اقدام به چاپ یک اثر می نمایند.

مجموعه ماجراهای موشی در نمایشگاه کتاب عرضه شد

آذرپی در مورد کتاب ماجراهای موشی گفت: این کتاب به تازگی منتشر شده و پیروز شدیم در نمایشگاه کتاب 1402 عرضه کنیم. کتاب ویژه گروه سنی بالای 7 سال است و تصویرگر کتاب آمنه شکاری، عکاس آن بهنام زهری سامیان. هستند، هر جلد از این کتاب سه داستان دارد. جلد اول شامل داستان های سه تا گردو، خواب و روی درخت بلوط و جلد دوم شامل دو داستان باد و درخت سیب است.

وی اضافه کرد: قیمت جلد اول کتاب 50 هزار تومان و جلد دوم 38 هزار تومان است که با استقبال و فروش خوبی در نمایشگاه روبرو شده است.

آذرپی در مورد تجربه تالیف و نویسندگی برای بچه ها گفت: با توجه به 27 سال تجربه کار تربیتی با بچه ها در کانون پرورش فکری بعلاوه در زمینه های هنری و تئاتر و نمایش کودک در استان مرکزی و قلم زدن در نشریات ویژه بچه ها مثل سلام بچه ها و مجله رشد و.... توانایی نویسندگی برای بچه ها را کسب نموده است.

وی در مورد تفاوت نویسندگی برای کودک با بزرگسال گفت: در نویسندگی برای بچه ها باید کار تربیتی انجام گردد و کار کودک به تصویرگری تخصصی احتیاج دارد و تصویر های کتاب. باید مناسب سن مخاطب باشد و جلد کتاب. هم باید مجذوب کننده و هماهنگ بامتن باشد. برکتاب کودک افراد خاص نظر می دهند که در کتاب بزرگسال به این صورت نیست.

این نویستده کودک در مورد آینده تالیف و نشر کودک گفت: دنیا به سمت تخصصی شدن می رود و مفهوم کودکی پذیرفته شده و پرداختن به ادبیات کودک هم به صورت کار تخصصی انجام گردد.

وی اضافه کرد مربیان ادبی با تحصیلات مرتبط و منابع مطالعاتی مناسبی که در اختیار دارند و نوشتن خلاق را می شناسند علاوه بر اینکه خود در زمینه تالیف و نویستدگی برای بچه ها مهارت کسب نموده اند این مهارت را توانسته اند به بچه ها با استعداد و علاقمند انتقال دهند و با توجه به اینکه در کودکی بارقه و استعداد نقاشی موسیقی و هنر نمایان می گردد خوشبختانه استعدادهای خوبی هم در زمینه ادبی در بچه ها شناسایی و پرورش داده می شوند و آینده خوبی برای تالیف در پیش بینی می گردد.

کتایون آذر پی نویسنده کودک و کارشناس مسئول هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان مرکزی بوده که به تازگی باز نشسته شده، علاوه بر نویسندگی چندین نمایش ویژه بچه ها را کارگردانی و به نمایش گذاشته از دیگر آثار او: تلاوت ظهر آدینه چهار نگاه جنگی کارخوب خوب خواب سیب زمینی خارپشت روباه زمستان و .... است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kshna.ir شناسه مطلب: 1191

به "مجموعه ماجراهای موشی در نمایشگاه کتاب عرضه شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مجموعه ماجراهای موشی در نمایشگاه کتاب عرضه شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه ماجراهای موشی در نمایشگاه کتاب عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید